Neolibs brutaal/

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Sun Feb 24 00:04:31 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies!

Zulke 'greeters' hadden ze ook in het Amsterdamse Slotervaartziekenhuis. 45
vrijwilligers, veelal ouderen, die mensen de weg wezen. Slotervaart heeft ze
in dienst genomen, waardoor die mensen een formele status hebben gekregen,
en waardoor Slotervaart ook van ze mag vragen dat ze op tijd zijn, etc. Goed
voor hen, goed voor de patiënten, goed voor het ziekenhuis.

Maar in onze politieke cultuur vertrouwen we niet op dat soort dingen. We
heffen liever veel belastingen, waardoor bedrijven geneigd zijn om zo veel
mogelijk om arbeidskracht te putten. Met die hoge belastingen maken we dan
weer Melkertbanen, of we verstrekken uitkeringen, omdat die asociale
werkgevers zulke mensen niet aan willen nemen...