w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Mon Feb 18 07:16:04 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Toen ik in de raad van Utrecht zat, hebben we met succes het vrijlaten van
de sluitingstijden binnen de Utrechtse horeca ingevoerd, mede op verzoek van
de politie. Er ontstonden geen ophopingen meer van mensen die allemaal
tegelijkertijd om 1 of 2 uur 's nachts de straat werden opgestuurd en
vervolgens flink overlast veroorzaakten. In dat licht bezien vind ik jouw
opmerking dat 02.00 uur laat zat is nogal bevoogdend. Overigens sloten de
meeste kroegen in de binnenstad na het vrijlaten van de sluitingstijd
doordeweeks gewoon op 1 of twee uur, maar nu was het aan de kroegbaas om dat
te bepalen.

Groet,

Tjerk Jouwstra