God-o-Meter en Obama

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Feb 18 07:04:39 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 17-02-08 heeft Hein van Meeteren<heinwvm at chello.nl> het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nee, ik zie in hem iemand die het cynische, negativistische,
> materialistische en arrogante ikke-ikke-ikke sfeertje van de gevestigde
> politiek kan doorbreken. Ik hoop dat het hem lukt. Hij krijgt de macht
> daarvoor, ik hoop (en bid tot Jezus ;-) ) dat hij niet gecorrumpeerd raakt.

;)
Te laat, Hein:

http://www.boston.com/news/nation/articles/2007/11/21/obama_gets_blunt_with_nh_students/
"
"You know, I made some bad decisions that I've actually written about.
You know, got into drinking. I experimented with drugs. There was a
whole stretch of time that I didn't really apply myself a lot. It
wasn't until I got out of high school and went to college that I
started realizing, 'Man, I wasted a lot of time.' "
In high school, his biggest interests were sports and girls, he said.

Obama has written about his drug use in his memoir, "Dreams from My
Father." Mostly he smoked marijuana and drank alcohol, Obama wrote,
but occasionally he would snort cocaine when he could afford it.

Drugs, Obama wrote, were a way he "could push questions of who I was
out of my mind, something that could flatten out the landscape of my
heart, blur the edges of my memory."
"

Nou ? Waar hebben we dat eerder gezien? :)

Over bidden gesproken:
http://www.godtube.com/view_video.php?viewkey=ab40a4e53d1ad2c3fc1b

Ik zag maar éen duim omlaag gaan, die kennelijk wel zelf kan denken !!
De rest heult mee ....

> PS: En oh wat zou het mooi zijn als er een Nederlandse Obama op zou
> staan.

Ik snap werkelijk niet wat jij zo mooi vindt aan Obama. Ik moet er nog
niet aan denken, en bovendien welke kant wil ie op, waarom en hoe?

Wat moet dit land bovendien met een dergelijke dictatoriale bestuursvorm?

Wat is er meer dan slechts het woord ´beweging´, Hein?

Hein, wat is er met jou toch aan de hand?

> Ik vrees helaas

???

> dat de stroperige neocorporatistische
> ons-kent-ons kliekerigheid van de politieke partijen zo iemand vrijwel
> meteen zou kalltstellen.

Terecht, ... want wat mot ie hier? Hij is bovendien zo mogelijke nog erger....

Hij krijgt sowieso de wind van voren uit dit stroperige neocorporatistische
ons-kent-ons kliekerigheid van de politieke partijen landje. Ze hebben
die oorlog in Irak toch zeker niet voor niets gesteund, wel?

> Change, no we won't, is het Nederlandse motto.....

Amerikanen nog minder, en Obama had - conservatief als ie is -
evengoed bij de republikeinen zijn diensten aan kunnen bieden.

Henk Elegeert