'Fitna' komt van de Hamas (was: Koranfilm Wilders heet 'Fitna')

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sun Feb 10 11:08:16 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens mij haal je strife en strive door elkaar, dus wat je schrijft
na "oftewel" is niet zo.
En waarom zou Wilders zijn titel van Hamas hebben?
Die lui spreken uiteraard Arabisch. Volgens jou denkwijze zou elke
verwijzing naar een Arabisch woord dus van Hamas afkomen.
Ik denk eerder dat Wilders zich goed heeft laten voorlichten door
mensen die maar al te goed weten wat het woord fitna voor rillingen
teweeg brengt bij Islamieten. Dan moeten ze aan de niet zo prettige
geschiedenis denken.
Tussen haakjes: op Wikipedia staat een verhaaltje over de betekenis
van het woord.

Glenn.

<knip>