Onderwerp (Weigeren homo's) blijkt NIET verzonnen

Tue Feb 5 17:30:13 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL> forwarde,
>DEN HAAG - Scholen mogen geen leraren ontslaan die openlijk homo zijn door
>bijvoorbeeld samen te wonen met hun partner. (...)
>Toch stelt eurocommissaris Vladimir Spidla van Sociale Zaken in zijn brief
>aan het kabinet wel degelijk dat de Nederlandse wet niet strikt genoeg is
>in het voorkomen van discriminatie. GroenLinks en D66 willen daarom zo snel
>mogelijk opheldering van Plasterk.

 Geestig... het kan verkeren.   Begrijpen doe ik het overigens niet meer.

 Staat hier,
    Homo's ontslaan mag weliswaar niet van de wet maar die wet gaat niet
    ver genoeg (hoeveel verder moet de wet dan wel gaan ?)
 Vraag waar het eigenlijk om gaat,
    Hoeveel onderwijzers (of wat dan ook) zijn er vorig jaar ontslagen op
    basis van homoseksualiteit ?
 Kijk, als het antwoord op die vraag '0' of 'dat weten we niet' luidt, dan
 is er sowieso niets aan de hand.

 Het blijft wat mij betreft een non-onderwerp ook al is het leuk dat Plas-
 terk geen brieven kan lezen en GL/D66 vragen stellen over een brief die
 ze niet kennen. Had men een weekje geduld betracht, dan was er niets aan
 het handje geweest. Had men gewacht tot na 1 april, dan had men het ant-
 woord van de Regering in de vraag kunnen meenemen.

 Simpele verklaring waarom de Kamer de brief nog niet had, is dat deze op
 31 januari uitging en dus niet op 1 februari in de ministerraad aan de
 orde kan zijn geweest. Ik neem aan dat de ministerraad even een lijstje
 doorneemt van stukken van derden die men als kabinet naar de Kamer moet
 doorgeleiden... In dat geval zit er niets achter of zo en is alles weer
 normaal.