"ik maak graag ruzie met ouderen" was Re: Paternotte wil alle bestuurlijke vernieuwingen *afbranden*

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Aug 10 21:06:59 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/8/10 Henk Elegeert <hmje at home.nl>:

Ik eerder:
>  Om je groen en geel aan te ergeren !!

http://www.d66amsterdam.nl/content/view/1029/2/

"
 Jan Paternotte in METRO: "ik maak graag ruzie met ouderen"
maandag, 12 maart 2007

(In een serie van dagblad METRO over jonge politici mocht onze Jan
Paternotte (23) natuurlijk niet ontbreken. John van Schagen sprak met
Jan over vrijheid, ambitie en de noodzaak je punt in één minuut te
kunnen maken. Lees hier het interview.)

http://www.d66amsterdam.nl/images/stories/img_1659.jpg
(foto: Sebastiaan ter Burg)

Ambitie

Jong en politiek actief. Metro stelt je ambitieuze twintigers uit de
gemeenteraad voor.
Wie zijn het en wat drijft ze?
Vandaag deel 2: Jan Paternotte (D66), sinds maart 2006 in de
gemeenteraad en nog maar 23 jaar.

"Ik vond het altijd al interessant om over dingen te discussiëren die
in de maatschappij spelen. Je kunt wel zeggen: ik ga rechten studeren,
verder vooral drinken en achter de vrouwen aan, maar ik vond het als
voorzitter van de Jonge Democraten juist leuk om ruzie te maken met
ouderen over vergrijzing en AOW. Toen was ik een jaar of 16 en had een
bijbaantje bij een supermarkt in een Utrechtse achterstandswijk. Veel
mensen daar klaagden er flink op los en ik vond het altijd wel mooi,
dat soort discussies. Bij de jongerenafdeling van D66 was ik meteen al
bezig met debatteren en ze vonden blijkbaar dat ik dat wel kon, want
ik ging daarover ook cursussen geven. Voor je het weet praten
politieke jongeren over zaken als participatie, een beleidskader dat
geïntegreerd moet worden en dat soort dingen. Weet je zelf niet meer
waar het over gaat. Iedere politicus zou moeten leren om in één minuut
z'n punt te kunnen maken."

"Ik zou graag willen dat Amsterdam weer een stad wordt die vrijheid
als handelsmerk heeft. Dat is al 400 jaar zo en daarom snap ik ook
niet dat we nu bij dancefeesten iedereen uitkleden, op zoek naar
pilletjes. Het moet een stad zijn waarin mensen hun eigen
verantwoordelijkheid hebben. Mijn zwakke punt? Sommige mensen zeggen
dat ik af en toe iets te populair praat. Daar moet je je niet altijd
wat van aantrekken, maar het is wel belangrijk dat je serieus
overkomt. Ik heb een keer in de raadscommissie gesproken over wiet
reguleren, waarna enkele collega's vertelden: ik had bijna het idee
dat je zin had om zelf om een joint op te steken. Zo moet het niet
natuurlijk, leer je ook weer van."

"Nu ben ik nog deelraadslid en besteed ongeveer twintig uur per week
aan dit werk. De ambitie om fulltime politicus te worden is er zeker.
Wil ik eerst nog een jaar of tien het bedrijfsleven in, want nooit
iets anders hebben gedaan vind ik geen goed idee. En daarna misschien
ooit nog eens wethouder. Of minister van Sociale Zaken, lijkt me een
positie waarin je heel veel voor mensen kunt betekenen. Mijn droom is
ook om ooit nog eens iets te bereiken waarvan mensen over vijftig jaar
nog steeds zeggen: dat is goed geweest."

"Iedere politicus zou moeten leren om in één minuut z'n punt te kunnen maken."

Gegevens:
Naam: Jan Paternotte
Leeftijd: 23
Woonplaats: Amsterdam
Beroep: student Internationale Betrekkingen (3e jaars)

Voorbeeld: Jan Terlouw, een heel betrouwbare politicus van wie mensen
wisten wat ze aan hem hadden. Heel belangrijk vind ik dat.

Bron: METRO, 12 maart 2007
"

W a t  e e n  d r u i l l o o r, en dat binnen de minuut, hé !! :)

De maatschappij is totaal en geen moment in beeld. En dat geeft curcus(sen)?

"
[...]
verantwoordelijkheid hebben", zijn gewoon onverantwoorde uitspraken!!

D66 kleed mensen/iedereen uit, maar dan toch niet alleen op dancefeesten?!!!

Wat een kleuter, zeg, of heeft ie z´n pilletje niet ingenomen?.

Henk Elegeert