Broer Hein krijgt Jomanda voor rechter

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Apr 16 02:13:05 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/4/15, Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  (Dat *hij* te kwader trouw is, bedoelt Fluks natuurlijk, maar aan iemand
>  die het verschil tussen 'is' en 'zij' niet begrijpt, zal zo'n subtiliteit
> ook wel
>  niet besteed zijn.)
>
>  Wat staat hier nu eigenlijk?
>
>  Alle alternatievelingen zijn te kwader trouw

Nee, dat staat er niet. Er staat:"... niet iedere alternatieveling ... "

>  maar ik (Fluks)

Tja, je bent Fluks niet, he !! Dus hoezo, 'ik' ?

>  Er zijn dus - in de optiek van Fluks - alternatievelingen die *onbewust*
>  te kwader trouw zijn.

Goed gezien.

>  Is dat mogelijk?

Dat is heel goed mogelijk.

>  Volgens mij niet.

Blijkens?

>  De vraag of je te goeder trouw bent of niet is betreft nu juist de vraag of
> je  je *bewust* bent van het een of ander.

Dat is de vraag helemaal niet. Fluks wijst er terecht op dat men zich daarvan
niet bewust (be)hoeft te zijn. En het betreft het bewustzijn, niet de vraag.

Zo lijk jij je niet bewust van het indienen van een vraag die totaal
niet aan de orde is. Vooralsnog blijft onduidelijk of dit bewust dan
wel onbewust plaats vindt.

Echter, jouw redenering volgend, blijkt dat je het te kwader trouw
doet. Immers, je claimt dat jij
je dan *bewust* bent van het een of ander. :)  Ik vraag het mij
overigens af, maar het is wel wat je claimt. ;)

>  Maar goed, stel dat het wel kan:

Was al vastgesteld.

>  Welnu, wie iets doorkrijgt, die wordt zich ergens van *bewust*.

Ja, maar dat was het punt niet. Het ging nu juist om: het er zich niet
van bewust zijn.

>  En iemand die iets *weet* die weet dat bewust.

Kun je deze dan eens hard maken?

>  Kortom, hoewel Fluks poneert dat alle alterneuten te kwader trouw zijn,

Dat poneerde hij helemaal niet, in tegendeel. Zelfs niet onbewust. Dit
geleuter komt uit jouw koker, bewust dan wel onbewust. :)

Henk Elegeert