Kijktip: Tibets Geduld und Chinas Gewalt

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Apr 15 18:46:47 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/4/15, dirkie <geensloof at yahoo.com>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Terpstra heeft een carriere gemaakt uit 1 brons en 1 silver medaille. Een sport-groepie, die zich groots voordoet als de cameras draaien. Terpstra is duidelijk voor Terpstra.

Ja onvoorstelbaar .... Ze heeft nooit overwogen de oceaan (om voor
´Goud´ uiteraard) over te zwemmen? ;)

Ik schaam me -als Nederlander- dood elke keer als ik dat mens bezig
zie zich voor de camera te werpen alsof ze zelf het goud heeft behaald
... Ze is niet goed snik, denk ik dan altijd maar, en reken erop dat
men in andere landen begrijpt dat we niet allemaal zo opdringerig
zijn. Genant gewoonweg ...

Het kost me altijd weer moeite de echte gouddelvers in het
vizier/beeld te krijgen .... en vaak kijk ik al niet eens meer. Men
schijnt er zelfs een profieletje over gemaakt te hebben, en krijgen we
ook die Nederlandse gekte weer te zien.

>  Maar ze lacht wel altijd

Tja, het trekt stemmen en onnozel volk, bovendien, wordt er dan maar
eens kwaad op. :) Ik had gedacht dat onze prins haar wel een keer tot
de orde zou roepen, maar die doet  -helaas-  erg graag met haar mee.

En, Mw Clinton doet, en lachen en huilen ... ;) Da´s tenminste eerlijk. :))

> en dat kan niet gezegd worden van balkenende.

Nou noem je me ook een zuurpruim, hoor dirkie...  :)

Hm, en is dat niet die man die ook iets met het doden van anderen heeft?
In Afghanistan bv. komen ze met de honderden om in de Vredesmissie van
Jan-Peter.

Hij gaat (Opening Spelen)  eens kijkje nemen of de cijfers daar
(China) wel kloppen? Of neemt ie andere dan ´poepsoep´ mee voor de
(Tibetaanse) gevangen aldaar ... ?

"
 121     Teletekst di 15 apr
 ***************************************
Amnesty:China koploper executies
 ***************************************
 ` Amnesty International heeft in 2007
 in China 470 executies geregistreerd.
 Het land is daarmee mondiaal koploper.
 Maar de doodstraf valt in China onder
 het staatsgeheim.Daarom houdt Amnesty
 rekening met duizenden executies.

 In een rapport pleit Amnesty voor een
 einde aan de geheimhouding. Regeringen
 zeggen vaak dat de doodstraf bestaat
 met steun van de publieke opinie.Dan
 hebben mensen het recht om te weten wat
 er uit hun naam gebeurt,stelt Amnesty.

 De officiële cijfers zijn wel gedaald.
 In 2007 zijn 1252 mensen geëxecuteerd
 in 24 landen,een jaar eerder waren dat
 er nog 1591 in 25 landen.
"

Amnesty heeft een punt. Zo willen we hier weten waarom we oorlog zijn
gaan voeren in Irak, kortom: wat men in onze naam elders precies doet
! Vooral als dat tegen de algemene publieke opinie in gebeurd.
Jan-Peter heeft er hier echter op zijn beurt een Staatsgeheim van
gemaakt !! :(

Henk Elegeert
BTW: Je hebt je (President) keuze al kunnen bepalen, dirkie?
Nek aan nek race, tussen de drie, begrijp ik (van CNN), inmiddels?