Scheiding van Kerk en Staat

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Wed Apr 2 17:50:36 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik geloof ze wel, maar ik zie hier nog niet zoiets gebeuren als met het
aftreden van Powell - dat hij aangaf belazerd te zijn.
Er hoft echt niet een heel kabinet af te treden. Maar ja, die
Angelsaksische tournure kennen zij hier niet echt - een enkele minister
treedt af en doet zware uitspraken. Tegen de bondgenoot in dit geval, de
USA.
Wat het gebeuren in Irak natuurlijk nog verergerd heeft, is te zien
geweest bij een VPRO-documentaire. De aanpak dat alle structuren des
staats tot op de grond moesten worden afgebroken, zonder enige kennis
van de feitelijke structuur in het land Irak. Brodeloze ambtenaren en
militairen worden naar huis gestuurd. Maar nemen de voorraden uit de
wapendepots natuurlijk mee. "Als we geen eten krijgen, zullen we het
halen!" Tel uit je winst!
/raimond de tempe