Scheiding van Kerk en Staat

Wed Apr 2 17:37:36 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond de Tempe wrote:
> Net zoals alle tijd die verspild wordt aan deze hele zaak en die alleen
> de narcistische geldingsdrang van het subject Wilders dient, is het toch
> van de gekke dat er een onderzoek met het onder ede horen van notulisten
> nodig zou zijn?

Het gaat er niet om of jij en ik dat nodig vinden, maar om de
beeldvorming voor sommige mensen en duidelijkheid in het algemeen.
Waarom zouden we wel duidelijkheid willen over hoe en waarom we een
oorlog in zijn gegaan, en niet hierover. Het eerste onderwerp is
uiteraard belangrijker, maar waarom geloof je op dat punt dan niet de
regering en op dit punt kennelijk wel?

> Los van wat Wilders in dat overleg gezegd zou hebben, heeft hij breed
> uit in vele media mededelingen doen verspreiden dat hij wel bladzijden
> wilde uitscheuren en/of verbranden. Dat heeft hij maanden lang
> gesuggereerd. Dat moet toch voldoende zijn?

Ja, dat zei ik ook al.... Helaas is dat kennelijk niet voldoende...

> DAn heb ik liever de aanhoudende druk van Hein, die ik vanmorgen op de
> radio hoorde - Alexander P. aan de telefoon - dat wij als enige land nog
> steeds geen onderzoek hebben naar de betrokkenraking bij de inval in Irak.

Tja, ik wil ook wel een onderzoek, maar waarom zou beide niet mogelijk
zijn? Het een sluit het andere niet uit...

Maar waarom geloof je de uitspraken van de regering over het waarom hier
niet?