Scheiding van Kerk en Staat

Wed Apr 2 08:44:42 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.EU>,
>Er werd hier toch beweerd dat Marianne Thieme van de partij van de dieren
>lid is van een religieuze secte. Ik hoor haar net in de kamer flink tekeer
>gaan tegen het gebrek aan scheiding van Kerk en Staat.

 Viel mij ook op.

 Thieme was de enige die een en ander in een contekst poogde te zetten, die
 een verhaal hield dat hout snijdt.
 Verder was het weer eens het inmiddels zo vertrouwde gekkenhuis waarbij de
 Kamer zichzelf volkomen belachelijk maakte (de bijdrage van de PvdA was
 absurd), de burger weer eens in de kou liet staan en al doende perfect
 illustreerde wat er zoal mis is in Nederland. In feite maakte Kamer en ka-
 binet er een grote propaganda-show voor Wilders van. Maar in haar vervreem-
 ding heeft men zoiets zelf niet meer door.

 En dan dat gezeur over wie er liegt...
 Liegt Wilders of het kabinet over het scheuren van pagina's uit de Koran ?
 Het ligt voor de hand dat het kabinet liegt maar het in z'n hysterie afging
 op de 'Donald Duck'-uitlatingen van Wilders. En laten we eerlijk wezen: dit
 was ook de reden waarom *anderen* hysterisch werden en waarover continu in
 de media werd bericht. Het kabinet liegt in commissie: het was domweg zelf
 overtuigt van de eigen leugen omdat het politiek correct is dit soort
 leugens tussen de oren te hebben.

 Dit debat had uiteraard nooit moeten plaatsvinden.

 Net zoals men er in de aanloop tot het filmpie het zwijgen toe had moeten
 doen. Maar de politiek heeft zoveel boter op z'n hoofd daar waar het gaat
 over datgene-waar-je-niet-over-praat dat men z'n mond niet kon houden.

 Momenteel komen de horden Chinese immigranten ons land binnen...
 Want het leven gaat gewoon door.

 Oja: ruim 60 jaar na WO-II is er nog steeds *woningnood* in Nederland. Hoe
 zou dat toch komen ?