Scheiding van Kerk en Staat

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Apr 2 13:22:00 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 02-04-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>

>   Verder was het weer eens het inmiddels zo vertrouwde gekkenhuis waarbij
>   de Kamer zichzelf volkomen belachelijk maakte

Eens, maar wie voert de regie dan? Wat werd beoogd door de aanvragers
van het debat?

En, waarom beschikt de Tweede Kamer dan niet op voorhand over alle
relevante stukken? Is er sprake van ´vileine´ opzet tot het chanteren
van de TK?

> (de bijdrage van de PvdA was
>   absurd), de burger weer eens in de kou liet staan en al doende perfect
>   illustreerde wat er zoal mis is in Nederland.

Ah ja, ze komt zelf uit zo´n wijk. Snap je dan niet dat je er dan
alles van weet? ;)

> In feite maakte Kamer en ka-
>   binet er een grote propaganda-show voor Wilders van.

Tja, zo deed Pechtold er ook nog een schepje bovenop, en uitgerekend
Wilders te verwijten een bange man te zijn. Wat moet Nederland aan met
zo´n totaal misplaatste (persoonlijke) kwalificatie?  Het draagt
slechts bij tot stigmatiseren.

> Maar in haar vervreemding heeft men zoiets zelf niet meer door.

Men heeft ook niet door dat Wilders,  maar ook  de TK belazerd wordt.

De grote ontmaskering van Wilders? Amehoela, dit kabinet voert
(heimelijk) een strijd tegen Wilders, en niemand die daar vragen over
stelt?

Men laat zich nog liever zelf bij de neus nemen, en laat zich (door
het kabinet) plaatsen/manipuleren voor een schier onmogelijke keuze.
Ondanks het gebrek aan de relevante informatie ´dwingt´ het kabinet de
TK een standpunt in te nemen.

Halsema (GL) had het maar half door en koos daardoor voor precies de
verkeerde optie ....

>   En dan dat gezeur over wie er liegt...
>   Liegt Wilders of het kabinet over het scheuren van pagina's uit de Koran ?

Je kunt je ook afvragen of het kabinet niet aldoor bezig is geweest om
Wilders te bestrijden en de informatie aldus aan te sturen. De
(CDA)-reacties ´passen´ aldoor binnen die context, en vormt een
ernstige een zeer bedreiging voor onze democratie.

>   Het ligt voor de hand dat het kabinet liegt maar het in z'n hysterie afging
>   op de 'Donald Duck'-uitlatingen van Wilders.

En dus niet zonder bijbedoeling?

> En laten we eerlijk wezen: dit
>   was ook de reden waarom *anderen* hysterisch werden en
>  waarover continu in de media werd bericht.

De grote ontmaskering?

>  Het kabinet liegt in commissie: het was domweg zelf
>  overtuigt van de eigen leugen omdat het politiek correct is dit soort
>  leugens tussen de oren te hebben.

Het past in een zorgvuldig opgezette, en (door het kabinet/CDA)
geregisseerde show? M.i. heeft het daar het meest van weg. Uiterst
kwalijk, maar ik hoor geen enkel TK-lid die mogelijkheid opperen
bezeten als men is het ´kwaad´ zelve te willen bestrijden, ala
Halsema.

Kennelijk zelf niet door dat ze ook zelf misbruikt wordt ...

>   Dit debat had uiteraard nooit moeten plaatsvinden.

Nee, en ja. Dit debat heeft een heel duidelijke onparlementaire
bedoeling. Het kabinet schroomt niet de TK te misleiden....

 Journalistiek is helder dat onze NOVA-journalist in de truc/valkuil
trapt om kost wat kost de illusie in stand te houden dat dit een
uitterst betrouwbaar kabinet zij.

Die had nu juist geen standpunt in mogen nemen, maar de situatie
moeten onderzoeken ...

>   Net zoals men er in de aanloop tot het filmpie het zwijgen toe had moeten
>   doen. Maar de politiek heeft zoveel boter op z'n hoofd daar waar het gaat
>   over datgene-waar-je-niet-over-praat dat men z'n mond niet kon houden.

Daarom, het lijkt meer en meer op een goed geregisseerde soap,
waarbij de ´winst´ nog slechts geoogst diende te worden. Wilders lijkt
daar -  weet immers als geen ander hoe die limvlaaispelletjes gespeeld
worden - niet van onder de indruk. De TK weet daar niet mee om te
gaan, zoveel is duidelijk. Misbruik maken van verleent vertrouwen,
noem ik het.

Waarom de voorzitter vd TK volgens Premier Jan Peter Balkenende  haar
excuses zou moeten aan bieden? Het is mij een raadsel ...

Beschamende vertoning opnieuw....

>   Momenteel komen de horden Chinese immigranten ons land binnen...

Veilig stellen van de Olympische Spelen? ;)

>   Want het leven gaat gewoon door.

Yep...

>   Oja: ruim 60 jaar na WO-II is er nog steeds *woningnood* in Nederland. Hoe
>   zou dat toch komen ?

Het is in handen van .... ?

Henk Elegeert