Regering: Wie voor referendum is, is te kwader trouw (ANP)

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun Sep 23 10:41:31 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 9/23/07, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at combidom.com> wrote:
> Ref:   Commentaar op 'onafhankelijk advies RvS' (rechts-radicale site
>        maar wel de juiste vraag opwerpend),
>        http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4482&titel=VerRaad_van_State

Inderdaad de juiste vraag. Maar ja, zo zit onze polderdemocratie nou
eenmaal in elkaar: ondemocratische (elkaar benoemende) machtsgroepjes
overleggen en konkelen met elkaar en de burger mag slechts toekijken
en ja-knikken. Het ergste is dat de gemiddelde burger er enorm
tevreden mee is en zelf tegen iedere vorm van democratisering is. Dit
lomp weigeren van een nieuw EU-referendum wordt een leuke test-case,
maar het zal me niet verbazen als zelfs nu de burger achterover blijft
leunen en simpelweg zal redenen dat de buurman toch echt niet zo
verstandig is als onze normen-en-waarden premier....

Groeten,
Mark Giebels