Regering: Wie voor referendum is, is te kwader trouw (ANP)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Sep 23 11:35:53 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
> Inderdaad de juiste vraag. Maar ja, zo zit onze polderdemocratie nou
> eenmaal in elkaar: ondemocratische (elkaar benoemende) machtsgroepjes
> overleggen en konkelen met elkaar en de burger mag slechts toekijken
> en ja-knikken. Het ergste is dat de gemiddelde burger er enorm
> tevreden mee is en zelf tegen iedere vorm van democratisering is.
Politieke partijen zijn onderdeel van dit neo-corporatistische
bestuurlijk-politieke systeem van klieken en netwerken (OSM) die elkaar
in stand houden. De journalistiek doet er vrolijk ook aan mee. de ene
helft van de journalistiek interviewt de andere helft, en vice versa,
(ze houden veelal *elkaar* bezig....). Het is een walgelijke situatie
waaraan ik me al jaren en jaren erger, en waartegen  ik in en via D66 de
strijd wenste aan te gaan, totdat ik merkte dat D66 er onderdeel van
uitmaakt en óók geleid wordt door een OSM van ruggenkrabbers. Kijk maar
hoe Pechtold Minister is geworden, hoe Lousewies is gedropt, hoe Boris
heeft geopereerd en hoe de Uruzgankwestie is afgelopen. De burger heeft
wel degelijk geprotesteerd: 2 zetels over - los van de Armenië zetel).
De burger wl best in opstand komen maar weet niet hoe. Een overheid die
zich als vijand tegen haar eigen burgers opstelt, en tegelijkertijd die
burger dwingt haar te financieren, is een overheid die alle goodwill
verspeelt. Wij betralen godverdomme dat hele circus, terwijl dat circus
denkt ons buitenspel te kunnen houden. Ik weet zeker dat de woede en
machteloosheid die ík voel ook door anderen wordt gevoeld, maar ook
kapot lopen op politieke partijen waarbinnen -inderdaad Oto- je
onschadelijk wordt gemaakt. De politieke partijen, inclusief D66, vormen
een onderdeel van het probleem, niet van de oplossing. Maar de politieke
parijen hebben er alle belang bij losse initiatieven van vechtlustige
burgers in te palmen en in slaap te injecteren met moraline en andere
slaapmiddelen. Desnoods betaal je iemand 92.000 euro per jaar en maak je
hem parlementarier, want dan weet je zeker dat hij gaat dansen naar de
pijpen van de ruggenkrabbers (zie Waddenzee). Want ja, na je politieke
jaren moer er nog verdiend worden, oi, en een mooi baantje bij de VN, in
een Raad of commissietje is nooit weg. Volg ze maar, en je weet hoe de
hazen lopen.
Een mooie zondagmorgen van uw donderpredikant, Hein