Nieuw woord: Hardwerkend

Wed Sep 19 07:31:00 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> over mijn voorspelling van het gebruik
 van het woord 'Hardwerkend' door Rutte op Prinsjesdag/APB,
>Rutte wordt beschimpt als zijn "links", en dit is zijn verweer...

 Ik had vorige week, nog voor dat Verdonk gedoe, plotseling door wat Rutte
 aan het doen was. Omdat ik van voorspellen houd, kwam ik daar (tijdig) mee
 naar buiten en poogde een en ander te onderbouwen met Google news.

 Tot nu toe heb ik overduidelijk midden in de roos geschoten.

 Stel dat Rutte er vandaag niet mee opent, dan zou het wel aardig zijn als
 Pechtold Rutte tijdig interrumpeert en vraagt: 'Voorzitter, wat Meneer
 Rutte allemaal opsomt, is wat de fractie van D66 betreft een open deur -
 maar wat vindt de VVD nu dat er moet gebeuren voor 'hardwerkende' mensen ?'

 Een leuk moment is nooit weg...  :-)

 Op zich vind ik het allemaal zo slecht nog niet. Probleem is dat tijdens
 het vorige kabinet nogal wat mensen ernstig in de problemen zijn gekomen
 en het huidige kabinet daar eigenlijk niets aan doet (en komt geen zoet
 na het zuur, er komt helemaal niets). Daarenboven begint het fiasco van
 het zorgstelsel zich hoe langer hoe meer af te tekenen. Er moet een rege-
 ling komen waarbij mensen, die dit financieel niet meer kunnen opbrengen,
 zich *legaal* aan dit vreselijke stelsel kunnen onttrekken. Een sociale
 regeling voor *onverzekerden* totdat er weer een normaal stelsel voor in
 de plaats komt.