Nieuw woord: Hardwerkend

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Sep 19 00:08:17 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heren, heren,

Wat is jullie kennis van het politieke jargon belabberd! De term
"hardwerkend" is vanouds gericht op de (sappelende) middenstand en lagere
chefs in loondienst. Kennelijk is dat de (nieuwe) targetgroup van de VVD.
Of beter: kennelijk willen ze wat kiezers afsnoepen van het CDA, of denken
ze dat hun binding met deze groepen te gering is geworden. Je weet wel,
Rutte wordt beschimpt als zxijn "links", en dit is zijn verweer...

hv,u
-----