Participatie is . .

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Nov 30 11:13:24 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijstleden, democs,

Graag uw reactie op deze stelling.

Participatie is:

- Een/de manier om de bevolking de wil op te leggen van haar bestuurders,  of
- een manier om burgers uit te nodigen en te faciliteren om zelf
actief mee politiek te bedrijven
?

Steeds vaker kom ik  de idee tegen dat de overheid haar wil op wenst
te leggen aan burgers onder het mom van een ´eerlijke verdeling van
rechten en plichten´ maar eigenlijk een inbreuk zijn op de vrijheid
van burgers zelf, om hun leven vorm en inhoud te geven. Voortdurend
heb ik de indruk dat het juist de overheden zijn die alle (gewenste)
veranderingen danig weet te blokkeren.

Henk Elegeert