Retractie Manifest (was: Het gaat om mensen)

Mon Nov 26 10:33:21 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> richting Joris van den Wittenboer
 <jwittenboer at home.nl>,
>Ik begrijp dat Marc voor wat betreft D66 nu juist af wil van (de) schijn.

 Ja, dat is zo.

 Bij compromissen sluiten hoort draaien (daar heb ik geen moeite mee),
 maar Geel D66 maakt overal een schijnvertoning van. In alles zit de draai
 (de dubbele bodem) al ingebakken. Ik heb er geen moeite mee als iemand
 iets anders voorstaat dan ik (ik vind iemand als Wiegel prachtig - ik
 was niet niet eens met wat hij over de liberale fusiepartij zei, maar
 vond het wel 'to the point'), maar Geel D66 bedondert domweg de kluit
 terwijl het volkomen onduidelijk is wat men voorstaat. Waarom met wat
 verbergt.

 Ze zijn 'Op Weg naar Nieuwe Solidariteit' gegaan (ging dus niet over
 solidariteit), vonden dat 'Het gaat om mensen' (dat ging dus niet om
 mensen, Mercurius ging om of zo), daarna was men 'Klaar voor de Klim'
 (dat ging dus *niet* om herstel van D66), en wat gaat Geel D66 na al
 dat heliacale geklim nu weer uitspoken ? Waar diende al die dubbele
 bodems voor ?
 Ik zou het niet weten... vrees echter dat haar paasei-land extreem
 rechts is en gelieerd aan de drugsmaffia.

>Pechtold, zag ik, (was eigenlijk te laat), had het in zijn spotje nu
>over vrijzinnig, i.p.v. sociaal-liberaal in zijn vorige.

 Niet gezien... TV spotje ?

 Vorige week bij het Buitenhof was Pechtold heel erg duidelijk daarover.
 Als hij D66 wil ontgelen... mijn zegen heeft'ie...
 Mensen kunnen 'a titre personel' best liberaal binnen D66 zijn (waarom
 niet - als ik zelf maar niet hoef), maar D66 mag wat mij betreft *nooit*
 welke een ideologie dan ook in haar vaandel schrijven - laat staan zo'n
 yin-yang ideologie als het sociaal-liberalisme, laat staan dat het zou
 moeten gaan om een Geel/regenboog-vaandel. Dat Paarse vaandel stond me
 ook al snel tegen (volgens mij ging dat Paars toen nog niet over Osiris)
 ik heb het niet zo op vaandels. Ik heb niets tegen homo's maar wat zou
 ik moeten in een homopartij ?

 Eigenlijk zou er een soort 'Retractie Manifest' moeten komen waarin D66
 'de ellende van de Gele bende' openlijk terugneemt. Zodat het weggelopen
 electoraat weet dat er daadwerkelijk van welke fouten is geleerd.