Groene, Paarse en Gele periode van D66: Het gaat om mensen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Nov 25 23:15:58 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 25-11-07 heeft Antid Oto<aorta at home.nl> het volgende geschreven:

> Daar wordt verschillend over gedacht.

Dat blijkt.

> Maar sinds de opkomst van het
> kapitalisme is de kloof met het dierenrijk steeds groter geworden.

Uhmmm, sinds de opkomst van het kapitalisme? Help me even uit de
droom. Wanneer vond die opkomst plaats?

> Denk aan het houden en uitbuiten van productiedieren, het houden van
> dierproeven voor allerlei commerciële doeleinden etc.

Zo hebben we ook  de grond ontrokken aan alles wat spontaan daar wilde
groeien,  en hebben we ingegrepen o.a. ingegrepen in de
waterhuishouding. Ook met dramatische consuenties voor de dieren. De
kloof is duidelijk ten nadele van het natuurlijke landschap. Wat is je
punt?

Tegenwoordig subsidieren we .... welke kapitalisme bedoel je dan?

> Zo is de Voedsel en Waren Authoriteit belast met handhaving van
> wetgeving mbt dieren. Dieren zijn blijkbaar slechts voedsel of waren..

Dat kun je ook toeschrijven aan het falen van onze democratie. Ik denk
niet dat er veel mensen zijn die het goedkeuren. Het falen (afwijzen
van verantwoordelijkeheid) maakt zo´n Authoriteit in het leven wordt
geroepen.

Ik ´vat´ (nog steeds) je punt niet. D66 wil van de schijn af ...

Henk Elegeert