Groene, Paarse en Gele periode van D66: Nieuwe Solidariteit gaat over Sirius - Addendum: Sociaal-Liberaal Manifest

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Nov 24 16:13:02 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24-11-07 heeft Antid Oto<aorta at home.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> In je post van 17 mei 2005 reageer je anders niet op die zogenaamde
> dubbele bodem.

Mij staat bij dat Marc en ik kritisch op dat gedrocht hebben
gereageerd. Wat maakt 17 mei 2005 zo speciaal in dat opzicht?

> Ben jij nu bij de neus genomen door de vrijmetselaar
> Dittrich of heb je last van hersenspinsels? Ik hou het op het laatste.
> Het is overduidelijk dat dit pamflet/manifest een neoliberaal gedrocht
> van jewelste is.

Blijkens? Roepen dat het blauw is en jij liever rood ziet is een ding,
maar als het zo overduidelijk is wil ik het wel horen/lezen. ;)

> Niet sociaal-liberaal maar *neoliberaal*. Dat is de
> *werkelijke* dubbele bodem/agenda.

Nee hoor, die keuze is afhankelijk van welke kleur je politiek
aanhangt. Je kunt het ook  Dittrich´s Paarse spagaat noemen. :) Weg
dubbelebodem. ;)

De werkelijke dubbele bodem zit em in het draagvlak dat ontbrak, en
ook (juist) niet door een politieke partij kan worden bewerkstelligd.

Wil je al veranderingen dan zul je de te maken keuzes duidelijk moeten
willen maken, en (vooral) niet de eigen voorkeur. Daar zit de echte
dubbelebodem. Dittrich had nooit en te nimmer iets kunnen bereiken,
daar het werkelijke draagvlak immers ergens anders ligt. In elk geval:
noch bij hem, noch bij zijn politieke partij.

Dat waren hersenspinsels van vrijmetselaar Dittrich.

Henk Elegeert