Censuur D66-zoekmachine: stoplist?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Nov 22 11:02:53 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Nov 22, 2007 at 10:58:12AM +0100, Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Toch had hij laatst een punt: de zoekmachine op de eerste webpagina van D66
> weigert onderwerpen en/of personen de toegang tot verdere inhoud. Dwaasheid
> of censuur. Ik dacht eerst aan een softwarefout, Marc betoogde dat er opzet
> in het spel is: een extra, onzichtbare tussenpagina zou selecteren. En gek
> genoeg ging geen van de ICT-ervaren deelnemers op dit forum nader op in op
> dit technisch probleem.

Henk,

Ik beken dr. MAF niet meer zo aandachtig te lezen :-) Wat is precies
de hypothese, dwz. met welke zoektermen gaat er iets fout? Op het
eerste gezicht laten ze google het spul afstruinen (en de zgn robots.txt
file is leeg).
Het lijkt zinloos je eigen zoekinterface te censureren wanneer je
google vrij laat.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |