Groene, Paarse en Gele periode van D66: Plaatje Zonsverduistering-artikel D66 onveranderd (addendum)

Fri Nov 16 13:39:55 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <h.elegeert at gmail.com>,
>Hmm ....,  de schrijver: dat (b)lijkt dan ook weer een ?medium? te
>zijn? Ik laat mij daarbij nu even leiden door "de andere kant"...' :)
>http://www.skepsis.nl/wonderman.html

 [Okee, ik update een eerder prive-mailtje wat met wat extra info].

 Helaas Henk, da's een andere van den Broek...

 Maar dit is 'm wel...
    http://www1.tip.nl/~t770268/lez00511.html

 Hier staat ene Joost Ritman in en die komt men vandaag (met Job Cohen)
 in de krant tegen als koper van 'Huis met de Hoofden' (Keizersgracht 123,
 Amsterdam) van de Gemeente Amsterdam.
 --> In dat huis wordt een permanente tentoonstelling over *Mercurius*
     ingericht (over wie anders ?) en komt er een bieb voor Hermetica.
 De firma van Joost Ritman (plastic bekertjes) heet 'De Ster' (en dat refe-
 reert uiteraard naar Sirius) - zie zowaar de KNAW (schande!),
     http://www.knaw.nl/cfdata/nieuws/nieuws_detail.cfm?nieuws__id=43

 In hetzelfde stuk (eerste URL) staat dat 12 mei iets moois heeft met
 Mercurius (zoals ik op http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm
 en op deze lijst steeds heb beweerd). Het hangt een beetje van de transfor-
 matie van kalenders af of men hetzelfde doet met 9 mei, de Dag van Europa
 (men kan de transformatie tussen Gregoriaanse en Juliaanse kalender immers
 op 3 verschillende momenten uitvoeren: de historische datum - mei in 495
 voor Chr. -, de omschakeldatum - in oktober 1582 van de twee kalenders - en
 de huidige epoch - waarbij er sinds 1582 alweer 3 extra schrikkeljaren zijn
 overgeslagen). 12 mei hoort bij de eerste twee en 9 mei bij de laatste.