Getier over homoseksuelen?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 4 20:05:38 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:
> Jij discrimineert zoals ik, maar wij krijgen daarvoor geen subsidie.

Nee, niet om te discrimineren. Ook niet om NIET te discrimineren.
> Het ging over subsidie aan partijen,
> die daartoe een vereniging moeten zijn.
> Zo is een VvE ook een vereniging, vanzelf bij wet,
> en is die VvE ook gebonden aan wetgeving.

Maar een VVE is geen politieke partij.
> Iedereen is automatisch als eigenaar lid etcetera.
> Terug naar partijen.

Waarom haal je de VVE erbij?
> Subsidie om de democratie te bevorderen kan gebonden worden aan voorwaarden,
> mijn voorstel is om geen kiezers te mogen uitsluiten
> op grond van geslacht, seksuele voorkeur enzovoort.

De subsidie wordt niet Toegekend  "om de democratie te bevorderen". Wel
om partijen te helpen hun werk te doen. Zo worden er doelsubsidies
toegekend: om een wetenschappelijk bureau te runnen. Als een partijn
vervolgens dat geld gebrukikt voor leuke reisjes naar, ik noem maar wat.
de Antillen, dan mag de subsidiegever  het betalen  opschorten. Fair deal.
> Niemand en geen subsidie verbied het maken van onderscheid, partijen eigen,
> maar kiezers uitsluiten op grond van persoonskenmerken
> is in strijd met onze demoratie en het algemeen kiesrecht.

Nu heb je het over kiezers uitsluiten. Daarover heb ik het niet. (Wie
haalt er nu van alles bij?). Ik heb hetr over de interne afwegingen en
besluitvorming BINNEN de vereniging.
> Ook in het onderwijs mag gevraagd worden de doelstelling van een
> onderwijsvorm te onderschrijven, maar vrouwen mogen niet geweerd worden,
> noch hetero's, en gelukkig maar..

Hoho, er zijn (gesubsidieerde) christelijke schilen die homo's weigeren
in het bestuur of zelfs het docentencorps. Dat vinden ze hun bijbelse
opdracht.
> Willen partijen, vereniging of niet,
> rijke mensen weren, of mensen met blauwe ogen,
> dan mag dat van mij, andersom ook,
> maar om in aanmerking te komen voor subsidie om de democratie te bevorderen,
> betaald uit de algemene middelen dus uit ieders belastingbetaling,
> zal men het algemene kiesrecht en het verbod op discriminatie daarbij moeten
> respecteren.

Je herhaalt je argumenten, Fritz. Subsidies hebben niet tot doel om
interne afwegingen binnen de partijen te sturen. Voor mij is het prima
als een gesubsidieerd kluppie bepaalde mensen buitensluit. Mijn
vrijheidsdrang laat dat toe. Zullen  we het hierbij  laten?