Getier over homoseksuelen?

Sun Nov 4 19:19:36 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jij discrimineert zoals ik, maar wij krijgen daarvoor geen subsidie.
Voor zover wij subsidie ontvangen kan iedereen die ontvangen.
Niet om te discrimineren.

Het ging over subsidie aan partijen,
die daartoe een vereniging moeten zijn.
Zo is een VvE ook een vereniging, vanzelf bij wet,
en is die VvE ook gebonden aan wetgeving.
Iedereen is automatisch als eigenaar lid etcetera.
Terug naar partijen.

Subsidie om de democratie te bevorderen kan gebonden worden aan voorwaarden,
mijn voorstel is om geen kiezers te mogen uitsluiten
op grond van geslacht, seksuele voorkeur enzovoort.
Niemand en geen subsidie verbied het maken van onderscheid, partijen eigen,
maar kiezers uitsluiten op grond van persoonskenmerken
is in strijd met onze demoratie en het algemeen kiesrecht.
Dat de een de ene man prevereert en de ander een bepaalde vrouw
is niet hetzelfde als als partij hele groepen op persoonskenmerken
uitsluiten.
Ook in het onderwijs mag gevraagd worden de doelstelling van een
onderwijsvorm te onderschrijven, maar vrouwen mogen niet geweerd worden,
noch hetero's, en gelukkig maar.
Willen partijen, vereniging of niet,
rijke mensen weren, of mensen met blauwe ogen,
dan mag dat van mij, andersom ook,
maar om in aanmerking te komen voor subsidie om de democratie te bevorderen,
betaald uit de algemene middelen dus uit ieders belastingbetaling,
zal men het algemene kiesrecht en het verbod op discriminatie daarbij moeten
respecteren.

Ik voeg nog toe dat een partij die groepen wil uitsluiten,
maar wel hun meebetaling wil,
geen knip voor de neus waard is.

Fritz van Rikxoort