Getier over homoseksuelen?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 4 18:57:17 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:

> Nee, nogmaals, subsidies kunnen zin hebben. Bijvoorbeeld voor clubs die
> nittig (kunnen) zijn en geen eigen inkomensbron hebben. Ik ben alleen
> tegen inhoudelijke bemoeienissen van de subsidiegever.
>
> FRITZ:
> Maar Hein, elke subsidie is bemoeienis, want doelgericht,
> alleen bestemd voor specifieke bestedingen,
> en aan financiele en inhoudelijke voorwaarden gebonden.
> EINDE FRITZ

HEIN:
Nee, Fritz, soms wordt subsidie toegekend met als enige doel een
bepaalde rechtspersoon, of zelfs natuurlijke persoon, in leven te
houden. Denk aan het vroegere BBK. Of denk aan kunstsubsidies. Er worden
meestal wel enige voorwaarden aan de subsidie verbonden, maar meestal
niet van inhoudelijke aard. En als dat wèl gebeurt, dan veroordeel ik dat.

> FRITZ:
> Elke subsidie is aan voorwaarden gebonden,
> ik stelde slechts dat m.i. een instelling alleen subsidie kan ontvangen
> uit de algemene middelen, belastingen,
> als er niet gediscrimineerd wordt.
> EINDE FRITZ

HEIN:
En ik stel dat dit niet waar is, en zelfs onwenselijk is. Discrimineren
betekent onderscheid maken, en onderscheiden is een vrije keuze. Ik
discrimineer, want ik wil bepaalde mensen niet in m'n huis hebben. Een
openbare school discrimneert, want wil geen prekende en bekerende
godsdienstfanaten in het bestuur. De PvdA discrimineert want wil geen
Moslimhaters in de partij (
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article834976.ece/Ehsan_Jami_officieel_uit_de_PvdA_gezet
). De VVD discrimineert want wil geen Verdonk in de kamer (
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article470477.ece/VVD-hoofdbestuur_stelt_Verdonk_ultimatum
). De SP discrimineert want wil geen "disloyalen" in de eerste Kamer (
http://frontpage.fok.nl/nieuws/82475 ). Waarom zou een CU ineens wèl het
bestuur moeten openzetten voor mensen waarmee zo'n partij ogv de
overtuiging niet verder kan? En waarom moet de CU subsidie verliezen als
de partij een keuze makt welke mensen wel en welke niet in een bestuur
kunnen zitten?