Opgave (Groene, Paarse en Gele periode van D66): Zoek het Paasei

Sat Nov 3 09:53:51 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 25 augustus 2007 gaf ik hier een Vrijmetselaars-steen en een dag later,
toen iedereen daaraan had kunnen schaven en beitelen, het complete bouwstuk,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0708&L=d66&X=&P=36066
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0708&L=d66&X=&P=36237

Ik heb er nog eentje...

Opgave: Elk kind kent het raadselachtige Paasrijmpje,
   Een ei is geen Ei
   Twee ei is een half Ei
   Drie ei is een Paasei
Maar waar staat dit Vrijmetselaarsraadsel voor ? Wie ziet het bouwstuk ?

De oplossing is zo simpel dat iedereen het kan zien maar vrijwel niemand
ziet het. Mensen zien het niet om dat ze afgaan op wat ze zien en niet op
wat ze niet-zien. 'Zien' is 'niet-zien' en zo...

Tip 1: De Ingewijde kijkt naar wat men *niet* ziet...
Tip 2: Men moet zich afvragen: waar staat Pasen voor, waar staan de eieren
       voor en wat doen eieren met Pasen ?

Morgen tegen 12'en post ik de alchimie naar de lijst... Kan men kijken
of men de opgave goed heeft weten uit te werken. Jonge Democraten zijn
opnieuw van deelname uitgesloten want die kennen de alchimie al.

Marc Fluks, Amsterdam