Getier over homoseksuelen?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Nov 3 09:59:31 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Henk, wat is een neerbuigend toontje? Neerbuigen is überhaupt niet
zo'n slechte eigenschap. Af en toe het hoofd buigen, de schouders
ophalen, of je vernedering wegspoelen met een goed glas sarcasme. Het
buigen is het kenmerk van de eenvoudige doch trotse, en soms gekrenkte
ziel.
En nee, het gaat niet over "enkele parlementaire vragen". Het gaat om
veel meer. Het gaat erom dat Christenen worden vernederd en beperkt in
hun handelen, dat Christenen als minderwaardig worden gezien, dat ze hun
vrijheid niet mogen hebben, dat Christenen moeten buigen, ja buigen,
voor de alomtegenwoordige wil van de luidpratende "verlichten" in dit
land. We zijn een vrijheidslievende parij, een vrijzinnige partij, maar
alleen als die vrijheid gebruikt wordt voor hetgeen WIJ wensen en
voorschrijven. Een Christen mag derhalve van ons geen principiële
problemen hebben met praktische homosexualteit. En toch heeft die
Christen dat, o.g.v. de bijbel. Die -in onze ogen- verachtelijke bijbel.
Maar die vrijheid mag hij niet hebben. Welnu, de Chrtstenen zullen tot
in lenge der dagen, hoeveel wetten we er  ook doorheen jagen, hoeveel
kamervragen we ook stellen, de homosexualiteit als schending van god's
woord veroordelen. Want zo is het christendom nu eenmaal, in wat
fanatiekere kringen althans. En de Islam idemditto. Zolang wij, alle
Borissen en Henks bij elkaar, niet inzien dat vrijheid van godsdient,
dat vrijheid van vereniging en vergadering én vrijheid van uiting
allemaal inhouden dat je ok de meest -in onze ogen-  abjecte dingen mag
zeggen, en in eigen kring de meest -in onze ogen-  abjecte dingen mag
doen (mits niet in strijd met de wet), zolang zal ik het zogenaamde
vrijzinnige van de huidige D66 generatie bezien met enige, nou ja,
excuses, met enige scepsis.