*Klimaathysterie en mediamanipulatie* ( ...voor alle critici en ... gelovigen) :)

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon May 7 01:35:11 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Aan het slot ontdek ik toch een denkfout, Henk.

Vat niet uit te sluiten, Henk.

In mijn beleving zie ik er talrijke aan mijn ogen voorbij trekken als
het over deze materie gaat.

De hele discussie zelf komt zelfs aan een zijden draadje te hangen
als men elkaar gaat betichten van (bij)geloof etc.

Mark beweerd dat het allemaal verspild zal zijn en komt voor de
onderbouwing van zijn  ´berekening´ met eenzelfde CO2 bemeting
als waarop voorstanders (van reductie) menen dat het wel zin heeft.

Maar waar het in de wirwar aan informatie over gaat ..

http://www.mnp.nl/mnc/i-nl-0170.html
http://www.mnp.nl/mnc/i-nl-0215.html

  Emissie broeikasgassen in Nederland, 1990-2005
http://www.mnp.nl/mnc/i-nl-0165.html

"
Koolstofdioxide-emissie gedaald in 2005

De CO_2 -emissie van de energieproductie is in 2005 met circa 3 Mton
afgenomen ten opzichte van 2004, omdat er minder elektriciteit is
geproduceerd in Nederland en meer is geïmporteerd. Daarnaast zijn er
meer duurzame energiebronnen (biomassa, wind) ingezet bij de Nederlandse
elektriciteitsproductie (+ 40 procent). De totale CO_2 -uitstoot van
huishoudens, de sector handel, diensten en overheid en de landbouwsector
was ruim 2 Mton lager dan in het jaar daarvoor. Deze daling heeft onder
andere te maken met het minder koude stookseizoen, verder gaande
isolatie van gebouwen en meer HR-ketels.
De uitstoot van de overige broeikasgassen is met ongeveer 1 Mton
gedaald, zodat in 2005 de totale broeikasgasemissie 3% lager ligt dan in
2004. Of er sprake is van een trendbreuk, is op basis van deze
waarnemingen niet te zeggen. De emissieberekeningen voor 2005 zijn
gebaseerd op definitieve energie- en productiestatistieken van het CBS.
"
.. zeg het maar. :)

Kijk, "de indruk wordt gewekt dat toenemende CO2-uitstoot de grote,
zelfs de enige oorzaak is. De menselijke bijdrage aan het totale volume
CO2 in de atmosfeer is echter van de orde van grootte van 5%, terwijl
dat totale volume zelf niet meer dan 5% van de broeikasgassen in de
atmosfeer uitmaakt (95% van het totaal aan broeikasgassen is waterdamp).
De menselijke bijdrage aan het broeikaseffect is dus van de orde van
grootte van een kwart van een procent (0,25%).
Bedenk dat de broeikasgassen ongeveer 1% van de atmosfeer uitmaken (78%
is stikstof, 21% is zuurstof): 0,0025% van de atmosfeer bestaat uit
anthropogeen CO2. Qua volume is dat vergelijkbaar met 2,5 milliliter
cola in een liter water.

Anthropogeen CO2 moet dus wel een enorme hefboom zijn als men beweert
dat men via manipulatie van een gedeelte van de anthropogene
CO2-uitstoot een invloed op het klimaat kan hebben! ",  laat dus precies
in het midden wat we wel willen weten, nl. wat is de hefboom werking van
CO2?

Aan achterlijke voorbeelden is geen dus gebrek, maar juist aan wat we
wel weten en hoe dat zit.
En mogelijk wat we nog niet weten en  nog moeten onderzoeken, zoals die
hefboom werking van CO2.

Waarmee maar gezegd is, dat; "Laten wij dan toch maar niet vergeten dat
de meeste wetenschapsbeoefenaars
die zich met klimaat- en aanverwante studies bezighouden geen deel
uitmaken van dat circus", nergens op stoelt,  dus ! ;)

>  Waarom voert Het Westen een klimaathysterie plus extra lasten op?

Ik heb ook geen idee waar hij precies op doelt, Henk. Kennelijk is ie
van mening
dat de politici dit ´hot item´ willen gebruiken om de kiezers/burgers
een rad
voor ogen te draaien?

>  Om investeringen en werkgelegenheid in China etc. te hinderen?

Hen daarvan af te leiden?

>  Dat verband zie ik niet helemaal.

Vast (lees: hier) proberen houden van het kapitaal?

Henk Elegeert