kwart miloen in Nederland zonder ziektenverzekering.

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon May 7 02:43:16 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Maar Henk, met permissie, maar wat heeft de verslechterende situatie
>  in gereformeerde gezinnen te maken met het nieuwe zorgstelsel?

In zoverre, Bert dat zij het vaakst onverzekerd zijn, zo had ik, meen
ik, ergens gelezen.
Helaas geen bron. idd, dus niet hard te maken ....

Dat had ik met dit gecombineerd:

http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/help.htm?wiki=kinderen
"
    Kinderen

Kinderen zijn personen onder de 18 jaar.

In de Zorgverzekeringswet zijn kinderen wel verplicht verzekerd maar
betalen geen premie. Degene die het gezag uitoefent, meestal een
ouder, moet ervoor zorgen dat het kind is verzekerd.
"

Dus, dat van rechtswege staat daar niet ..... :-(

Dat in combinatie met de vele mishandeling .....

>  Volgens mij hebben die refo's er moeite mee dat hun kinderen zich
>  niet meer zomaar in de luren laten leggen, en door de computer 'de
>  wereld' binnenkrijgen.

Precies, en dan blijkt:
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/help.htm?wiki=kinderen

;)

Dus, dat van rechtswege, ho maar !

Serieus nu Bert, die (kinderen) hebben dan toch geen mogelijkheden
tot (zelfstandig inroepen van) zorg/hulp, wel?

Henk Elegeert