De Pers publiceert over manipulaties gelovigen klimaatcatastrofe

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sat May 5 13:13:20 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Moet dat dan?

Lijkt me wel. Velen willen een beslissing nemen op
grond een grondige en juiste analyse.

Als zelfs wetenschappers struisvogel politiek gaan
bedrijven weten we een ding zeker: er zullen altijd
de verkeerde beslissingen worden genomen.

> Als er een correlatie is tussen de kleur van het gras
>  en de luchtvochtigheid, dan betekent dat toch niet dat het minder zal
>  gaan regenen als we het gras geel gaan verven?

Je ontkent (opnieuw) een verband maar een stevige
onderbouwing geef je niet.

Marc-A komt met een wazig artikel, met daarin ook
CO2 beweringen, En, past die nu wel of niet in jouw
scenario?

>  En een op een
>
>  Ik trek geen conclusies. Kan ik ook niet. Ik had slechts kritiek op
>  Al Gore's suggestieve toneelstukje.

Hoe kun je dan uberhaupt weten dat het een
suggestief stukje is? Welke suggestie gaat hier
vanuit? En vooral op grond waarvan?

>  Wat moet ik bewijzen?

Dat hetgene wat je beweerd juist is. Dat er geen
effect op zal treden, en dat die (tegen)reactie er komt.

>  Dat er een significante kans is dat bovenstaand
>  scenario bewaarheid wordt is reeds bewezen.

Dat kan dus niet. Die 10 jaar zijn nog niet om en er
is nog nauwelijks tot geen CO2 reductie ....

Een ´significante kans´ is ook geen bewijs.

Welk bewijs is er dan volgens jou?

>  Zie al die
>  onzekerheidsmarges in de klimaatmodellen.

Dat er onzekerheden zijn is duidelijk. We zochten
bewijzen, en je reageerd niet anders dan het
´ínbouwen' van schijn'zekerheden'?

(Wat nu) Moet ik (je) 'geloven' op je blauwe ogen?
:) Net als Marc-A geloof ik niet.

Henk Elegeert