Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Mar 27 09:49:50 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 27, 2007 at 08:47:10AM +0200, Kees van Loon wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Spam wordt gewoon door bepaalde providers doorheen gesluisd heeft niets
> met xp of vista of windows te maken, want op mijn hotmail en velen op
> versatel en tiscali hebben geen problemen terwijl met wanadoo?orange vele
> problemen hebben en vergeet dan de spam van Muiz niet

Schoenmaker blijf bij uw leest, je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Erik had volkomen gelijk dat heel veel spam tegenwoordig wordt verspreid
via botnets van geinfecteerde windows machines. Er zijn geen providers
die 'spam er doorheen luizen'. Hooguit providers die niet zo adequaat
zijn in het weren van spam voor hun klanten. De windows opmerking ging
over de oorzaak van spam, niet over de ontvangst ervan in je mailclient.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |