Omgekeerd filteren (was: Spammers gaan steeds grotere mails versturen)

Tue Mar 27 09:57:08 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Spam is te filteren. (...) Veel van mijn abonnementen (bepaalde merken,
>hardware etc) hebben plaatjes en wervende teksten (updates etc). (...)
>Hoe wil je dat universeel filteren?

 Je moet dan omgekeerd filteren (dat kan ook).

 Dat doe je door in je *eigen filter* (en die staat *voor* de spamfilter)
 aan te geven van wie je *wel* post wilt hebben (dus filteren op *from*)
 en mail van die *from* doorgeleiden naar je *inbox* (of, zo je wil, naar
 een nader te definieren andere mailmap).

 Dan krijg je altijd mail van die adressen die je in je filter hebt gestopt.

 Je meest rigide oplossing is dat men *alles weggegooit* behalve afkomstig
 van die mailadressen die men in z'n filter heeft gezet. Heeft men geen
 spamfilter meer nodig... probleem is dan uiteraard dat iemand die niet in
 je filter staat je niet via email kan bereiken.