Henk blundert: KPN gaat mogelijk kinderporno weren

Sat Mar 24 18:52:30 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 24-mrt-2007, at 16:09, Henk op xp wrote:

> Ik refereerde slechts aan je schrijven en de heldenrol die sjefke
> opeiste.

Nu even niet gaan meeteren Henk.
Je had gewoon het verschil niet begrepen tussen die oude kwestie
en deze nieuwe.

> Je hoeft niet meteen in een stress te schieten. ;)

Hele goedkope uitvlucht.

> Ik had het over zijn heldenrol,

Nee, je meende snerende opmerkingen te moeten maken terwijl je
het verschil niet begreep tussen die oude kwestie en deze nieuwe.

> en wat hij allemaal wel niet meende
> bereikt te hebben, jij over bijzaken.

Nee, je meende snerende opmerkingen te moeten maken terwijl je
het verschil niet begreep tussen die oude kwestie en deze nieuwe.
Je bent dus eigenlijk niet zo snugger; geen probleem verder.

> Vraag was of de ISP-er, er principieel
> een inhoudsneutrale provider-status, moest gelden; dus de provider
> niet als
> uitgever maar als postbode.

Ik neem aan dat je bedoelt: de ISP als postbezorgingsdienst
Een postbode is in dienst bij een bedrijf en heeft zich dus gewoon
aan de regels van het bedrijf te houden.

> Dat Felipe (directeur XS4ALL, toen) de stront over zich heen kreeg,
> was omdat hij aan de discussie deelnam.

Nee, dat was omdat hij - in strijd met de feiten - bleef volhouden
dat er
op zijn servers geen kinderporno kon worden aangetroffen.

> Ik vond het al misplaatst .... die ´heldendaad´ droeg een breder
> karakter.
> Hij vond zichzelf geweldig ...

Volgens mij verwar je hem nu met ons aller Heino 'ik ben geniaal' van
Meeteren. Die vond het zelfs nodig om op een mailinglijst over digitale
burgerrechten op te scheppen over het feit dat hij de finale van een
toneelspeelwedstrijd had bereikt.

> En werd  die discussie - was ook  toen  al  bekend, toch  - niet
> onmogelijk
> gemaakt destijds? Ja dus, - kun  jij je dus de moeite besparen. :)

Door Hein van Meeteren die de mailinglijsten weigerde te heropenen
nadat ze in strijd met de statuten van DB.NL waren afgesloten, klopt.

> Het is zeer de vraag - Hein opperde het ook - of achteraf gezien,
> hij (sjefke)
> niet puur uit zakelijk (eigen)belang handelde?

Ook dat is reeds aan de orde geweest; zoals je hebt kunnen lezen in het
artikel waarvan Fluks hier een URL gaf was de vraag naar de apparatuur
er eerder dan het aanbod. Er was dus geen sprake van zakelijk eigen
belang.

Overigens vind ik het onbehoorlijk om in te hakken op iemand die deze
mailinglist niet leest en zich derhalve niet tegen je aantijgingen kan
verweren. Ook vind ik het kinderachtig van je dat je zijn naam
verbastert.

Erik vdMb