(Muijz Meet) Re: Henk blundert: KPN gaat mogelijk kinderporno weren

Sat Mar 24 19:15:34 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 24-mrt-2007, at 11:37, Hein van Meeteren wrote:

Daar gaan we weer....

> De eenmansactie van Chefren Hagens uit Delft (commerciële
> afluisterapparatenbouwer) heeft helemaal niets teweeg gebracht,
> behalve werk en geld voor hemzelf en ruzie op de open DB.NL-lijst.

Misschien kun je je aantijgingen toch eens staken Hein van Meeteren?

> Felipe (directeur XS4ALL, toen) wás helemaal geen voorstander van
> kinderporno,

Wie heeft er beweerd van wel?

> en alleen al die suggestie is duivels.

Dat er wordt gesuggereerd dat Felipe een voorstander van kinderporno zou
zijn is jouw suggestie. Daarmee probeer je op goedkope wijze iemand in
een kwaad daglicht te stellen omdat die persoon wat intelligenter is dan
jijzelf en jij dat wegens je chronische minderwaardigheidscomplex niet
kunt hebben.

> Felipe streed principieel voor de inhoudsneutrale provider-status,
> dus de provider niet als uitgever maar als postbode.

Als postbezorgingsbedrijf, bedoel je.
Een postbode moet gewoon doen wat het postbezorgingsbedrijf besluit.

> Chefren bestreed dit met werzinwekkende middelen,

Oja?

> niet uit principe, maar uit materieel eigenbelang.

Nu zul je deze diverse malen herhaalde aantijging toch echt hard moeten
maken Hein 'wie stelt moet bewijzen' van Meeteren.

Over weerzinwekkend gesproken.

> Als de providers gedwongen werden inhoud te filteren, af te
> luisteren en te screenen dat moest dat technisch mogelijk worden
> gemaakt,

M'n beste man, wat kraam je toch weer een onzin uit.
Dat *was* technisch gezien al mogelijk.

> en ziedaar, onze apparatenbouwer zag een groeimarkt.

Als je het artikel waarnaar Fluks ons laatst verwees even leest kun
je zien
dat het in werkelijkheid andersom was; de vraag was er eerst. Vervolgens
heeft de politie het bedrijf van Chefren benadert. Niet omgekeerd dus.
Maar ja, dat komt jouw door rancune vergiftigde bovenkamer
waarschijnlijk
wat minder goed uit, en dus blijf je aantijgingen spuien.
Weerzinwekkend.

> Ranzig en amoreel eigenbelang, meer niet.

Terugnemen, dus of bewijzen Hein 'wie stelt moet bewijzen' van Meeteren.

> Dus nu stellen dat  kinderporno plaatsten door Chefren neen morele
> heldendaad was

Wie heeft dat beweert?

> is hetzelfde als stellen dat Holleeder de kampioen van het sociale
> geweten is.

gaaaaaaaaaap

> Felipe is niet bezweken door Chefren maar door politieke druk waar
> Chefren noch Muijz part noch deel van uitmaakten.

Ach, nu word ik er ook weer bijgesleept.

> Het waren de ándere, laffere providers, die de doorslag gaven. Dus
> geen megalomane verhalen graag.

Nee, de megalomane verhalen laat ik graag aan jou over.

De feiten zijn als volgt: tijdens de discussie ontkende Felipe
glashard dat zich
op de servers van XS4ALL kinderporno bevond.

(Hoe, Hein van Meeteren, kon Felipe dat zo stellig beweren? Werd er door
XS4ALL wellicht al gefilterd, en/of redactie gepleegd? Maar dan valt
heel jouw
op ressentiment en een slecht geheugen gebaseerde zwart/wit verhaal
in duigen
nietwaar?)

Chefren heeft destijds naar een mailinglijst van DB.NL een bericht
gestuurd
waarmee hij bewees dat zich op de servers van XS4ALL kinderporno bevond.
(Hij zette er een duidelijke waarschuwing bij. Wie geen kennis wilde
nemen van
het plaatje in kwestie hoefde dat niet te doen.
Dus wat is er eigenlijk weerzinwekkend aan?)

XS4ALL heeft vervolgens de kinderporno van de servers verwijderd, en dat
voorbeeld is door andere Nederlandse providers gevolgd.

Je kunt  ook heel principieel zijn en zeggen: de inhoud van de
postpaketten
gaat de postbezorgingsdienst niets aan. Maar dan werk je dus mee aan de
verspreiding van kinderporno. XS4ALL heeft destijds een andere afweging
gemaakt Hein van Meeteren. Het bedrijf heeft besloten niet mee te werken
aan het verspreiden van kinderporno.

Dat kun je betreuren, maar het is een beslissing van XS4ALL. Niet van
Chefren. Dus vriendelijk verzoek om dan tegen Felipe Rodriquez tekeer
te gaan en niet tegen Chefren.

Diezelfde Rodriguez - en niet Chefren - was het overigens die
destijds de
mailinglijst van DB.NL op een 170-tal Amerikaanse lijsten heeft
geabonneerd
en die het functioneren van de Open Lijst van DB.NL de facto
onmogelijk heeft
gemaakt. Ik begrijp werkelijk niet waarom je daar Chefren steeds om
aanvalt,
of het moest zijn dat de waarheid je eigenlijk niets kan schelen als
een leugen
je beter uitkomt. Je bent kortom, volgens mij een moreel defecte clown.

Erik vdMb