D66: Openheid over Irak

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sat Mar 24 17:41:00 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  En zo voert Alexander het programma uit dat ik afgelopen voorjaar
>  presenteerde. Mijn ego zegt: geef eens wat credit aan de mensen die
>  dit al vanaf 2004 op de agenda trachten te krijgen en nu eindelijk,
>  na kei -en keihard werken resultaat zien, dus scoor niet alleen over
>  de rug van anderen.

Het zal toch niet weer zo´n voyeuristische deelname zijn, wel?
Wel wat ´roepen´, maar niets ....

 > Mijn ratio zegt: goed het dat het gebeurt.

Mijn ratio zegt: Als D66 haar verantwoordelijk zelfs niet neemt
voor het creeren van het Wilders klimaat .... en ´zegt´ te leren
van gemaakte fouten waaruit blijkt dat dan?

Als de ....
"
    Burger sceptisch over jarige EU
 **********************************
 ` Ruim de helft (56%) van de EU-burgers
 vindt dat de Unie te ver af staat van
 de gewone man.Er is wantrouwen tegen
 uitbreiding van Brusselse bevoegdheden.
 Driekwart wil eerst een referendum.Ruim
 40 procent zou dan voor meer macht
 stemmen,ruim 40 procent tegen.

 De cijfers komen uit een enquête in de
 27 lidstaten.Ook de mening over de euro
 is verdeeld.In de eurolanden wil de
 helft van de burgers de oude munt terug
 en iets minder wil de euro houden.

 Dit weekeinde bestaat de EU 50 jaar.In
 Berlijn zijn volksfeesten.De Duitse
 bondskanselier Merkel is gastvrouw op
 een informele EU-top.
"

...  is en D66 ´mist´ ook al jaren deze ontwikkelingen ....
waar staat ze dan werkelijk voor?

Als D66 er in slaagde de Pfda tegen zich in het harnas
te jagen, hoe wil ze daar dan nu steun verwerven?

Ik zie niet hoe Pechtold werkelijk een vuist kan maken ....

>  Mijn gezond verstand zegt: het maakt niet zoveel uit. Balkenende
>  geeft geen krimp

Wat op zich al vragen stelt. Hoe kan de eerste verantwoordelijke
een afweging maken louter naar eigenbelang, of dat van zijn partij?

 > en heeft de macht dat te doen.

Misbruikt haar -zelf in  het leven geroepen- macht, lijkt me passender.
Ik heb geen zuiver beeld meer bij de genomen beslissing. Ik zag en
zie wel veel CDA-ers die kennelijk in de zaak betrokken lijken.

Ik zie uberhaupt niet hoe zoiets in een regeerakkoord kan
worden geregeld !! Het is het uithollen van de macht van
de TK via partij politiek .... ten behoeve van één politieke partij?!

Het regeerakkoord moet maar ter goedkeuring naar de
RvS, want als zelfs politieke partijen hun belang boven
Staat belang kunnen laten prevaleren (de controle-taak niet
langer kunnen uitoefenen) is er in Nederland sprake van
een dictatuur. Er zijn kennelijk ook verschillende versies
in omloop,  welke is  het nu?

>  Dus er komt geen parlementaire enquete.

Nu nog niet. Vrees ik ook. Maar dat betekent zoveel als het
´kopen van de macht´ door één politieke partij. Er staat mij een
beeld voor ogen waarbij het belang van die partij ver de belangen
van de maatschappij aan sich lijkt te overstijgen. Ik  kan en wil
dat niet voor waar hebben.

Het kan m.i. dus ook  niet dat er een regeerakkoord dingen
zijn afgesproken, die er niet in opgenomen staan. Dan worden
we met zijn allen belazerd,  en daar de 3 deelnemende coalitie-partijen.

>  We zijn daarom bezig met een "burger-enquete". U hoort nog van ons.

Wat mot je ook als de Tweede Kamer haar/Volksvertegenwoordigers hun
taak niet meer kan of wil uitvoeren .... ?

Henk Elegeert

LeesTip:
http://www.nrc.nl/binnenland/article380237.ece/Hollandse_oorlogslogica
http://www.nrc.nl/binnenland/article649551.ece/Irak-onderzoek_ligt_gevoelig

KijkTip:  Zondag 25 maart      Nederland3 & Z at pp
Reporter (KRO)  20:40 - 21:25     Documentaire, Informatief
Afl.: Nederland en de Irak-oorlog. Waarom stortte het vorige
kabinet-Balkenende
Nederland in de Irak-oorlog? En waarom mag er van het nieuwe
kabinet-Balkenende
géén parlementaire enquête komen om die vraag te onderzoeken? Reporter
liet zich níet ontmoedigen, trok op onderzoek uit en komt met opvallende
conclusies.