Henk blundert: KPN gaat mogelijk kinderporno weren

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sat Mar 24 16:09:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef:

>  Als je de moeite neemt om even te lezen wat ik erover heb geschreven,

Ik refereerde slechts aan je schrijven en de heldenrol die sjefke opeiste.
Je hoeft niet meteen in een stress te schieten. ;)

>  zul je zien dat ik het had over bestanden *op de servers* van
>  XS4ALL. Via *nieuwsgroepen* verspreidde kinderporno dus.

Ik had het over zijn heldenrol, en wat hij allemaal wel niet meende
bereikt te hebben, jij over bijzaken. Vraag was of de ISP-er, er
principieel
een inhoudsneutrale provider-status, moest gelden; dus de provider niet als
uitgever maar als postbode.

Dat Felipe (directeur XS4ALL, toen) de stront over zich heen kreeg,
was omdat hij aan de discussie deelnam.

>  Daaraan is
>  destijds een eind gekomen dankzij de eenmanasactie van Chefren.

Ik vond het al misplaatst .... die ´heldendaad´ droeg een breder karakter.
Hij vond zichzelf geweldig ...

> [...]
>  verstrekt met sites waar volgens het KLPD kinderporno op staat. Op
>  basis van die lijst blokkeert de provider - momenteel alleen
>  Chello/UPC - de toegang. In feite dezelfde methode die wordt gebruikt
>  door aanbieders van de zogenaamde 'parental control' programma's
>  waarmee ouders kunnen proberen hun kinderen toegang tot bepaalde
>  sites te ontzeggen.
>
>  Het is niet zo heel ingewikkeld om een dergelijk systeem te omzeilen
>  via een proxy, dus de blokkering lijkt me niet bijzonder effectief en
>  werkt ook alleen tegen toevallige bezoekers van zo'n site.

En werd  die discussie - was ook  toen  al  bekend, toch  - niet onmogelijk
gemaakt destijds? Ja dus, - kun  jij je dus de moeite besparen. :)

Het is zeer de vraag - Hein opperde het ook - of achteraf gezien, hij
(sjefke)
niet puur uit zakelijk (eigen)belang handelde?

Henk Elegeert