Kamer bekritiseert unaniem uithaal Pechtold richting Mw. Wilders

Thu Mar 22 12:09:54 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris B <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>
>OK, het is onder de gordel.

 Het is helaas te laat om spijt te hebben... in de Pers van vandaag,
    http://depers.coolcreations.nl/papers/55.pdf
 prijkt een grote foto van Mw. Wilders.   :-(

 Radicaal-links Nederland (ik hoorde trouwens laatst dat Volkert van der
 Graaf lid zou zijn van D66), kunnen hun slachtoffer dus identificeren.

>En sinds Pechtolds uitval is Wilders erg stil over dubbele paspoorten

 D66 zou iets genuanceerds kunnen zeggen over de zin-en-onzin van dat gedoe
 met dubbele nationaliteiten. Hier zitten immers pro's en contra's aan. Als
 alle immigranten louter Nederlander zouden worden (zoals Wilders -mogelijk
 onbedoeld- lijkt te bepleiten), dan heeft ook dat z'n negatieve kanten.

 Ik heb zelf de indruk dat de immigranten nogal opgezadeld werden met een
 dubbel paspoort. 'Neen' zeggen tegen een opgedrongen Nederlands paspoort
 (laten we wel wezen: de meest natuurlijke reactie) was er eigenlijk niet
 bij. En dat begint zich momenteel te wreken. Net zoals al die andere facet-
 ten van de immigratie die *nooit* besproken mochten worden. Twijfel was
 weer eens de duivel...

 Ik hoorde ook laatst dat die andere immigrant waarover vaak wat te doen
 is geweest, Prins Bernard, net als AHA bij zijn naturalisatie tot Neder-
 lander zijn geboortedatum zou hebben vervalst. Hij was een dag eerder
 geboren (28 juni 1911) dan hij in zijn paspoort liet schrijven.