Kamer bekritiseert unaniem uithaal Pechtold richting Mw. Wilders

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Thu Mar 22 11:26:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

OK, het is onder de gordel.

Maar lees dan ook eens
*) de column van Menno Hurenkamp in De Groene Amsterdammer van vorige week; en
*)het Editorial van De Groene Amsterdammer van deze week.

Beide tonen glashelder aan dat, waar Pim Fortuyn ondanks zijn harde toon, nog het Democratisch fatsoen had om critici ook in "hun eigen holen" (Pim) op te zoeken om met ze in inhoudelijk debat te gaan,
  Wilders ieder debat weigert (met Pechtold sinds die hem in de Kamercampagne aanpakte op de term "moslim-Tsunami"), ja de overheid bijeenkomsten van Wilders-critici wil laten verbieden.

  Als Kamerfracties front maken tegen Wilders, zegt hij dat dat zijn Calimero-achtige klacht over een "Cordon Sanitaire" versterkt;
  Als een fractie (zoals de VVD deed) in hoge mate met hem meegaat, roept Wilders naar de burgers: "Zie je wel, ik heb gelijk".
  Wilders wil dus niet met Kamer-opponenten in debat, en wil buitenparlementaire kritiek door de politie laten wegknuppelen; hij wil alleen maar zichzelf gelijk geven.

Kortom, concluderen Hurenkamp en De Groene: hij is feitelijk een Fascist, en zeker geen democraat in welke betekenis dan ook.

  En sinds Pechtolds uitval is Wilders erg stil over dubbele paspoorten; en De Telegraaf bleek geen betrouwbare bron voor een nieuwe hetze.

Fraai is het zeker niet; maar blijkbaar wel effectief. En Fascisten moeten op hun eigen niveau worden aangepakt, omdat je dan ook hun achterban buiten de Politiek aanspreekt op een manier die ze verstaan.

Trouwens, mijn Marokkaanse buurman, die 15 jaar geleden (ver vóór iedere Inburger-plicht) op eigen kracht perfect Nederlands leerde, en nu ook Nederlander is, voelde zich na Wilders' aanval op Abotaleb en Arib diep beledigd; hij was juist blij met Pechtolds tegenstoot. "Alleen daar luistert zo'n witte pruik naar" zei hij vanmorgen letterlijk, toen hij mij feliciteerde. En inderdaad: waarom maskeert Wilders zijn ravenzwarte haar?