Pechtold: Heeft Mw. Wilders soms een dubbele nationaliteit ?

Wed Mar 21 08:40:39 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk  Elegeeert <HmjE at HOME.NL>,
>Nou laten we hopen dat het uit de lucht gegrepen artikel is.

Ik vind het ook niets - maar er zit wel iets achter... zie,
   http://www.nrc.nl/binnenland/article664257.ece
Alwaar,
   Ook politici volgen de peilingen nauwgezet en spelen in 'op datgene
   wat werkt', zegt D66- fractieleider Alexander Pechtold. Toen Pechtold
   merkte dat D66 steeg in de peilingen nadat hij fel tekeer was gegaan
   tegen Wilders over diens opmerkingen over de tsunami van moslims
   herhaalde hij die kritiek meerdere malen. Pechtold: 'Ik zou liever
   over onderwijs praten, maar als dit werkt, dan moet het maar.'

Volgens mij mag Pechtold het niet over Mw. Wilders hebben omdat,
 * Hij niet eens weet of ze een dubbele nationaliteit heeft.
 * Nederlandse politici (gelukkig) nooit hun partner in de strijd
   gooien - ook Wilders niet.
 * AHA een sfeertje heeft gecreeerd waarin Wilders en zijn familie
   dreigen te worden vermoord. Speciale aandacht voor deze mevrouw
   is om die reden onwenselijk.
 * Er niets is dat erop wijst dat Wilders de opvolger van Janmaat
   en/of Fortuyn zou zijn (trouwens: Mw. Janmaat werd bij een aan-
   slag dermate gewond dat er een been bij haar afgezet moest
   worden).
 * Er dreigt te worden teruggeslagen naar Mw. Pechtold.

Marc Fluks, Amsterdam