Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Sun Mar 18 15:08:03 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helaas, Erik,

Ik hoor graag hoe Hein overtuigd hoe Nederland een wet kan invoeren dat
hetero's op het nieuwe Urk wel homo's mogen buitensluiten. Ik zou zijn
wetsvoorstel die die nieuwe gemeente moet uitzonderen graag lezen, hoe
formuleer ja dat, in welk artikel.

En winnen alle andere Urks het dan niet voor de rechter desnoods het
Europees Hof, dat als in 1 gemeente gediscrimineerd mag worden dan niet
in hun klotegemeente. Gelijke rechten immers...

En straks komen er gemeenten waar homo's de meerderheid grijpen en
hetero's verbannen door het gelijke recht op te eisen in die gemeenten
mannen te verbieden met vrouwen te huwen, zoals in andere gemeenten
andersom.

Nou ja, Hein zal wel niet ingaan op de helderheid die André van Wanrooij
verschafte, dat wat Hein wil helemaal niet kan. Onbegrijpelijk dat hij
de homo's in onze gemeenten niet hun lef er te gaan trouwen wil laten
bevechten met die mogelijkheid, maar dat ie hen die mogeljkheid eerst
wil ontnemen. En dat ie vind dat ze er de meerderheid maar moeten halen
in elke gemeente.

Net zo raar als Turkse en Marokkaanse vrouwen gelijke rechten en
stemrecht te onthouden tot ze het gevecht met hun eigen mannen winnen.
Wanrt daar gelden dezelfde anti-koloniale argumenten van Hein.

Of Turkse en Marokkaanse meisjes geen leerplicht op te leggen, maar ze
het uit te laten vechten met hun vaders en broers. Eigen kracht weet je
wel, "ze" willen het helemaal niet, hun potentaten, dus...

Fritz van Rikxoort