Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Sat Mar 17 08:43:32 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ah... over de rug begreep ik anders, over de ruggen van, zoals gehuwden
ongehuwden, vrijwillig ongehuqwden en van het huwelijk uitgelsoten
ongehuwden, uitbuiten met hun huwelijkse privileges en financiele
voordelen ten koste en mede op kosten van derden...

Ben het eens dat onze discussie respectbol en stevig is, al krijg ik
moeilijk grip op wat je nu precies betoogt, tis me te veel in de trant
van kinderen hebben een moeder nodig, homo's kunnen niet als man en
vrouw samenleven, want het zijn mietjes, en twee vrouwen kunnen niet
samenleven, want het zijn manwijven, kortom cirkelredenieringen.

Lastig is dat je niet ingaat op argumenten van anderen. Als iemand
bewijst dat 1 plus 1 echt 2 is, roep jij appelmoes lijkt twee, appel en
moes, maar is toch echt alleen appelen, dus geen twee, en moes, dus al
waren het twee appelen het is nu toch 1.

Toch dwing je me mijn aloude politiek-filosofische oergevoelens en
menselijke rechtvaardigingsintuities, die ik terugvond in de principes
van vrijheid gelijk(waardig)heid en solidareit (broederschap) en bij het
oude D66, expliciet te maken voor mezelf.
En als ik met jou wil discussieren hier op deze lijst.

Wat geen panacee is omdat je geen principeterm en denigrerende
straattaal onbenut laat ten bate van jouw
bescherm-het-verre-lokale-kolonialisme-pleidooi, het kolonialsime van de
patjepejers die ons er opvolgden op onze laatste kolonies, om onze
zondeschuld zo af te betalen over de ruggen van die onrHeine homo's.

Ik ben dan ook blij met de inzichten van anderen die me helpen expliciet
te maken waarom we ook weer niet zomaar kunnen aanvaarden ach tis
democratisch want in meerderheid besloten wat mensen in hun grondrechten
en mensenrechten aantast.

Grondrechten en mensenrechten zijn immers het fundament, om uberhaupt
een vrije democratie te kunnen vestigen. Waar grondrechten en
mensenrechten aangetast worden, vervalt elke grond mensen te dwingen hun
souvereiniteit af te staan aan die samenleving, hoe democratisch
zogenaamd ook, die dan feitelijk toch een dictatuur is, waarin
groepsterreur wordt uitgeoefend  i.p.v. elkaar wederkerig, evenredig,
redelijk en billijk als gelijkwaardig groepsgenoot te behandelen.
Niemand is gehouden dat te aanvaarden, vrijheidsstrijd is dan
gerechtvaardigd, en verdient dan onze volle internationale steun.

Fritz van Rikxoort