Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Fri Mar 16 12:06:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:
> Gelukkig dan maar dat Bonaire geen Groningen is!
> Maar....kijk nu eerst even naar wat wèrkelijk is agesproken tussen de
> eilandbesturen en Nederlandse vertegenwoordigers. De Nederlandse wet -en
> regelgeving gaat niet één op één over. Over vrijwel alle wetsteksten
> wordt onderhandeld. Dat duurt heel lang en gebeurt zorgvuldig.

Waarom gelukkig?

Bonaire wil een soort Groningen worden...een gemeente van
Nederland....Als zij uitzonderingen mogen maken waarom andere gemeenten
niet?

Ik reageer nu pas, omdat ik je gevoel wel begrijp, maar waarom zou dat
dan alleen gelden voor gemeenten overzees?

En er is nog niets afgeproken, de onderhandelingen zijn nog bezig....
Dus de vraag is of Nederland in die onderhandelingen mag inzetten op het
accepteren van een homohuwelijk? Ja dat mag het wat mij betreft. En
misschien dat de nederlandse overheid dat wel als breekpunt kan
inbrengen, dat mag toch? Andere nederlandse gemeenten hebben ook te
slikken wat uit den haag komt. En de vraag was:

Mag Groningen bijvoorbeeld dan ook alle aardgasbaten behouden als de
meerderheid dat wil? Liefst natuurlijk met terugwerkende kracht.. Als we
  het over de inkomsten van slavenarbeid hebben mogen Groningers het ook
hebben over inkomsten uit het gas.... Toch?