Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Mar 16 12:26:53 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van mij Groningen álle aardgasbaten hebben. En dan pikken wij
Amsterdammers ale toesristengelden in. En, retropesef, het waren ij
tenslotte die de VOC aanstuurden, dus alle koloniale rijkdommen moeten
hiernaartoe.
Maar Joris, vind je het nu niet een beete rigide van jezelf om van
overzeese "gemeenten", 7000 kilometer hiervandaan EXACT hetzelfde te
vragen als van Heerhugowaard of  Tilbrg?
Ze worden inderdaad "een soort" gemeente. Ze zullen ook zeker van de
gewone gemeente gaan afwijken. En ik blijf zeggen: gelukkig maar.
Het is een historish en bestuurlijk novum, lijkt me, deze nieuwe
gemeenten overzee. Experimenteren hoort daarbij.