Verwilderen

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Mar 8 13:37:47 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarschuwinkje vooraf: Weinig toevoegende bijdrage.

On 3/8/07, Henk op xp <HmjE at home.nl> wrote:
> Mark, Marc-A heeft het geen seconde over Wilders gehad - dat doe jij steeds!

Begin jij nou ook al?

> En dus? De populistische D66-leider Pechtold, wil wel praten maar
> pas na de statenverkiezingen ?!!

En wat heeft Pechtold er nu weer mee te maken?

> Ik maak me dan dus ook ernstig zorgen om die in het buitenland
> wonende Nederlanders die met een overjarige beelden over
> het geboorteland met minstens zo populistische tendens die
> Nederlanders ten onrechte bestoken die uit deze democratische
> pulp nog iets tastbaars trachten te destilleren dat nog de moeite
> waard is. Wie gaat hen hun achterstand laten inzien, en dat ze
> er volstrekt langs zitten met hun oude (denk)beelden?

Oh dat is het probleem. Bedankt Henk... Als je kritiek hebt kom je van
de maan....

> Uiteraard ontkomt men er niet meer aan om uitgerekend met beelden
> die door de handig manoeuvrerende populist Wilders ook worden
> gebruikt, te benoemen en deze -buiten het populisme om- edoch
> tenminste trachten bespreekbaar te maken.

Wat moet er bespreekbaar worden gemaakt?

> In die zin zou het D66 sieren als zij zouden willen erkennen dat het
> geblunder
> van het vorige Kabinet ASO waarvan D66 deel uitmaakte voor een
> belangrijk deel
> mede-schuldig is aan de rijke vruchtdragende ruif waaruit Wilders zo
> weelderig die
> prachtige zeer rijpe vruchten uit kan weg plukken. Bedankt D66.
> Hartelijk dank. :(

Dat D66 de afgelopen 4 jaar vreselijk heeft opgetreden, daarover zijn
we het eens. Is dat genoeg bespreekbaar?

> Je Europa benadering is koren op de molen van de aanhangers van Wilders,

Wat heb ik nu weer over Europa gezegd?

> want beantwoord voor de burgers hier op geen enkele manier meer de
> problemen die hen raken. Dat Karst daar wel kan genieten van een
> wellustig leven is waarschijnlijk gevolg van de voortreffelijke maatregelen
> vanuit Brussel !!?

Ierland heeft zich open opgesteld de afgelopen jaren en is daardoor
uit de armoede gekropen en troeft nu o.a. Nederland op alle punten af.

> Ik zag hier zelfs al de valkuilvraag langs komen: "Hoe hangen
> nationaliteit,
> identiteit en loyaliteit samen volgens jou?"
>
> Er is bij mij geen enkele behoefte aan een dergelijke vraag.

Omdat?

 Dan toch niet
> in een dergelijke context waarin je zelf -kennelijk- een totaal verkeerd
> beeld
> hebt van de stand en realiteit van onze huidige democratie.

Ja Henk, het zal....

> Ik wil veilig over straat lopen (en niet met een mes worden bedreigd: Wie
> handhaaft hier welke regels) en zien dat het bestuur van mijn wijk, van
> mijn
> gemeente, van mijn provincie, van mijn land, van mijn Europa echt iets
> doet aan ons aller welzijn. Shit, mijn globe nog vergeten!

die vergeet ik nooit.

> Daarin wil ik zelf kunnen participeren, maar wordt overal buiten gesloten

Zo voel ik dat ook.

> (door de politiek zelf, dus ook jouw D66) en zelfs word ik bedreigd in
> mijn eigen
> omgeving door lieden die hun wil -middels bedreiging- aan mij wensen op
> te leggen !!!

Daar heb ik gelukkig geen last van.

> Dat is jouw democratie en daar wens ik een einde aan !!!

Mijn democratie? Donder toch op. Eerst ben ik een buitenstaander, nu
alleeneigenaar.

> Het is de huidige politiek die daarop niet berekend is en figuren als
> Wilders
> een/DE kans bieden.

What else is new?

> Daarop verwacht ik van jou een antwoord, Mark.

Wat is je vraag?

> Hoever staat het intussen met de legalisering van softdrugs? Heb je een
> beeld intussen van hoe dicht we bij de totale drooglegging zijn? Het CDA
> is intussen aan je aandacht ontsnapt?

Ooit wel eens ingezien hoe vervelend je discussieert?

> Vreemd hoe je er een artikel bijhaalt dat het onvermogen van de TK zo
> openlijk blootlegt en nu maak je Wilders verwijten die kans wel te grijpen?

Ik heb het helemaal niet over Wilders en heb hem zeker niets verweten.
Je begint er echt helemaal zelf over.

> Het is opvallend dat als ´nationaliteit, identiteit en loyaliteit´ de TK
> binnen komt
> dat steevast geen andere reactie geeft dan de hysterie van het onvermogen.
> D66 incluis .... hetgeen me ontzettend tegenvalt van een ´intelligente´
> partij als D66.

Ze zetten zich in elk geval af tegen dat ´nationaliteit, identiteit en
loyaliteit´ geloof. Kun je van de VVD, CDA, CU, en helaas ook de PvdA
niet zeggen.

> Het moet toch door gaan dringen dat de huidige strategieën geen succes
> zullen
> worden, en zelfs kunnen worden?!

Welke strategieen?

> Onmogelijk zo´n conclusie, het is jouw aanname, zoveel is helder !!

Marc-A heeft dit net bevestigd.

> Wat erger wordt is de kans op onzinnige discussies.

Dat is reeds realiteit geworden blijkt wel.

> WAT is waarvoor welke verklaring, Mark?

Dat alle maatschappelijke problemen voortkomen uit de tsunami van
Moslims uiteraard.

 En, is dat
> niet precies jouw insteek in de(ze) discussie?

Nou nee, niet helemaal.... :-(

> Ik ´zie´ook anderen een áppel op je doen, durf je
> er op in te gaan?

Waarop?

> Prima.

Betekent dat dat je het er mee eens bent?

> Het is mijn stellige overtuiging dat je zelf een bijdrage aan het
> leveren bent
> waar niemand op zit te wachten. Sorry.

Ach. Bert en Karst hebben hun instemming reeds uitgesproken op deze
lijst en Fritz en Marc-A en je eigen persoontje vonden het interessant
genoeg om te reageren. Er zijn discussies eerder doodgebloed.... Wel
is het inderdaad zo dat weinig met deze laatste reactie iets op zullen
zijn geschoten...Ik zal dan ook even een waarschuwinkje toevoegen aan
het begin van deze email.

Groeten,
Mark Giebels