Senaatsfractie PvdA: Geen Iraq-enquete

Wed Mar 7 07:58:29 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 6-mrt-2007, at 8:35, Kees van Loon wrote:
> van den Muijzenberg
van Loon,
> als je niet ophoudt
waarmee?
> klaag ik je aan wegens spam.
Dat maakt geen enkele kans, dus je kunt je de moeite gerust besparen.
(En voor Hein hier weer allerlei onverstandigs over gaat opmerken; deze
hele discussie is hier al eerder gevoerd.)
> Hein heeft toegezegd op te houden met deze vete.
Ja Kees, Hein roept wel vaker iets.
Ik noem hem toch niet voor niets Heintje Davids?

Hij heeft deze lijst ook al drie keer of vaker 'voorgoed' verlaten,
en D66 was
helemaal niets; Hein ging zijn geluk bij Leefbaar Nederland beproeven
(waar hij gezien zijn neiging tot brallen en tieren ook meer op zijn
plaats was).
Maar vervolgens werd hij zelfs kandidaat-lijstrekker van de club die hij
helemaal niets vond en op deze lijst bralt hij ook gewoon door.
> Ik wil discussies zien over onderwerpen en geen heen en weer
> gehakketak dat doe je maar ergens anders
Hein plaatste hier een stukkie over zijn ervaringen in Brazilië en zo.
En merkte op dat hij een voorstanders was van energiecentrales in de
woestijn. Toen vroeg ik mij af wat zoiets allemaal wel niet zou gaan
kosten, hoe zo'n project zou moeten worden onderhouden etc.
en prompt reageerde Hein zuiver ad hominem - lees het maar na:

"We mnaken jou projectleider, dan weten we zeker dat we het niet gaat
lukken."

Waarop ik reageerde met: "Komop Heintje. Naief optimistische onzin
uitkramen kunnen we allemaal wel. Reken nou eens voor dat dat plan,
wat jij 'uitstekend' vindt, een realistische benadering van het
energievraagstuk is?"
Daar kwam geen enkele reactie op. Ook op mijn opmerking dat de groei van
Brazilië vooral ten goede komt aan de rijken, reageerde Hein niet.

In Le Monde werd zaterdag opgemerkt dat het plan voor biodiesel, waar
Hein zo voor schijnt te zijn, zal leiden tot verdere druk op schaarse
landbouwgrond en dus wereldwijde prijsstijgingen van voedsel.
Kortom, wat ik heb opgemerkt in de discussie is gewoon waar: er bestaat
geen gratis lunch in dit geval, en de beste manier om iets aan het
energie-
probleem te doen is energie besparen.

Natuurlijk mag Hein dat proberen te weerleggen, graag zelfs.
Maar verder dan naief-optimistisch gezwets, een schimpscheut hier en
daar tegen mensen die niet bereid zijn aan naief-optimistisch gezwets
enig geloof te hechten komt Hein niet.

Beetje erg gemakkelijk Kees, om mij daar dan de schuld van te geven.

Erik vdMb