Senaatsfractie PvdA: Geen Iraq-enquete

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Mar 5 00:35:00 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,

>  *En* de Hoop Scheffer...!
>
>  De Hoop Scheffer verklaarde in het parlement dat de regering (Balk-II)
>  naast de informatie van 'de bondgenoten' ook over *eigen informatie*
>  beschikte.

Afkomstig van  Lubbers? Over zijn (non-proliferatie)geblunder en de
landen die gebruik
wensten te gaan maken van ´onze´ Urenco-technologie, in de verkoop bij
A.Q. Khan ?

De  Britten hadden daar onlangs nog een documentaire over....
Niet toevallig, al die landen die nu als schurkenstaten bekend staan bij
onze
ontbijt- en cowboy-vriend Bush?
> [...]
>  achtig was. Een eventuele enquete spitst zich daarom toe op de aard
>  van die 'eigen informatie'. En die kan er onmogelijk zijn...
>
>  In het Britse parlement kan een *minderheid* trouwens ook een enquete
>  starten,
>     http://www.publications.parliament.uk/pa/cm/cmparty/memi01.htm
>  een gewone enquete staat daar op de 'Approved List' en een minder-
>  heids-enquete niet.
>
>  Bestaat een dergelijke constructie ook in Nederland ? Staat er niet
>  in de Grondwet dat het parlement uberhaupt het 'recht' op enquete
Als een minderheid geen recht op enquete heeft, dan heeft zoiets
uberhaupt geen enkele zin.
Daar gaat dan ook geen enkele positieve werking van uit.

Henk Elegeert