D66-lijst

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 4 11:56:36 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Laten we het eenvoudig houden:
>
> Als je niet wilde schieten hoefde je niet verplicht in mil. dienst,
> kreeg je elders een andere maatschappelijke taak.

Ja, zo werkte dat. Soms werd je in militaire dienst gehouden als "burger", je kreeg een andere status, binnen dezelfde organisatie.Velen hebben aldus administratieve of andere verzorgende, niet op "krijg" gerichte taken gekregen.

> Als je niet alle gerechtigden wilt trouwen,
> geef je je baan als trouwambtenaar op.

Hoeft dus niet, een eenvoudige verschuiving in het takenpakket is voldoende. Vergeet niet dat het huwen geen dagtaak is, maar eerder een bijkomend klusje (vaak op de "vrije" zaterdag).Sommigen huwen maar een paar keer per jaar.

> Toetsing van wat dan ook is niet nodig,
> de baan is niet verplicht!

Je hoeft dus niet de hele baan te verliezen, dat is schieten met een .50 kanon op een mug.

> Logisch dat je je baan opzegt als je het huwelijk
> democratisch opengesteld deels onjuist vindt inmiddels.

De taak huwen, nogmaals, is vaak een klein onderdeel van het totale takenpakket van de ambtenaar. Een kleine modificatie in dat pakket lijkt me voldoende.

Hein (nooit gehuwd)