D66-lijst

Herman van den Akker hermanvandenakker at HOTMAIL.COM
Sat Mar 3 14:13:17 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Date: Sat, 3 Mar 2007 13:46:56 +0100> From: heinwvm at chello.nl> To: hermanvandenakker at hotmail.com; d66 at nic.surfnet.nl> Subject: RE: D66-lijst> > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl> > ---- Herman van den Akker <hermanvandenakker at hotmail.com> schreef:> > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl> > > > Inderdaad nogal rare voorbeelden.> > > > Gelukkig leven we niet in oorlog,> > Dat is kwestie van vusie. Formeel niet, nee. Maar formeel van de bezetting ook geen oorlog. Dat zei althans de top van het bedrijfsleven die met de "nieuwe machthebbers" ging samenwerken. Vrijwel het gehele overheidsapparaat voegde zich in 1940 loyaal tav het nieuwe bevoegde gezag, de Duitse bezettingsmacht. Het argument was: een ambtenaar heeft uit te voeren wat het bevoegd gezag opdraagt. En zie, de meeste ambtenaren deden braaf mee aan het wegvoeren van Joden, het opleggen van Jodensterren, en het uitsluiten van Joden uit bepaalde posities. >
De ambtenaar heeft een keuze.
Met betrekking op Verdonk heb ik toch echt een andere mening. Het arrest kon niet rigide worden uitgevoerd, omdat het handelingsruimte gaf.
En m.b.t. Verdonk ging het natuurlijk helemaal niet om AHA, maar om hele andere doeleinden.

En zoals ik elders aangaf. De heisa is ontstaan door het regeerakkoord, niet door het COC of andere organisaties.
Ik ben voor een praktische benadering, ik ben tegen een wettelijk recht tot weigering.

> **********> Dit bericht is verzonden via de informele D66 discussielijst (D66 at nic.surfnet.nl).> Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66 uwvoornaam uwachternaam> Afmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het tekstveld alleen: SIGNOFF D66> Het on-line archief is te vinden op: http://listserv.surfnet.nl/archives/d66.html> **********
Call friends with PC-to-PC calling -- FREE
http://get.live.com/messenger/overview