Vijanddenken: Het Roze Leger trekt er op uit

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 3 12:01:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Marcel van Dalen <m.dalen10 at chello.nl> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
> Ik gun jou van harte zo spoedig mogelijk een situatie waarin jij, je
> vrouw en je kinderen van de regering expliciet gediscrimineerd mgen
> worden door ambtenaren met recht op ontslagbescherming. Kennelijk hou je
> wel van zulke situaties en vind je je eigen strijd daartegen
> relnichterij. Zo is je onophoudelijke gezeur hier versus Erik van den
> Muizenberg ook beter te begrijpen. Immers die situatie, waarin alleen
> jij voortdurend zwart gemaakt wordt zonder bescherming van derden is
> heel goed te vergelijken.

Kom op Frits, dit slaat als een tang op een varken. Ik word niet gediscrimineerd door Erik, alleen maar gestalkt, getreiterd, zwartgemaakt en met leugens en verdraaiingen vervormd. Ik verweer me daaretegen, met het dilemma dat élk verweer weer voedsel is voor deze man om verderc te gaan (maar anderzijds blijven de leugens dan onweerlegd op het net staan, en dat kan later weer rotzooi veroorzaken, en van dat feit maakt de man gebruik...).
Laten we nou wel zezen, Frits, een handjevol ambetnaren vindt dat God alleen de Man en de Vrouw als echtpaar heeft bedoeld. Ik weet ook wel dat het onzin is, en iedereen mag van mij echtpaar worden, (nou ja, een meisje van 11 en een vent van 75, het zou wat ver gaan, of een boer en zus....ik weet het nog niet, maar allá), maar gun iemand nou toch zijn eigen overtuiging!! Ik weet zeker dat die ambetnaren, als ware Christenen, met evage,ische liefde naar homo's kijken, en niets liuever willen dat Kinderen Gods weer zoudenm terugkeren in de moederschoot van de Kerk, hun duivelse homosexualiteit afleggende....het gaat er dus niet om dat die ménsen worden gediscrimineerd, maar dat hun sexuele voorkeur/geaardheid/instelling/natuur (what's in an name) als onjuist (zij zeggen Duivels) wordt gezien.
Er zijn vele overtuigingen. Er zijn mensen die ervan overtuigd zijn dat de vrije en onbelemmerde ontwikkeling van het individu een groot goed is. Er zijn mensen die ervan overtuigd zijn dat de aarde naar de knoppen gaat als we niet ophouden met de global warming.
Aan overtuigingenen knopen mensen daden vast: dingen wel doen, dingen niet doen. Marianne Thieme draagt geen bont, de "weigerambetnaar" sluit geen homohuwelijk af.
Wat is het verschil?