Vijanddenken: Het Roze Leger trekt er op uit

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 3 11:17:44 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at combidom.com> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>
>  Ik vond 'm zelf ook wel leuk...   :-)
>
>  Maar op zich is dit een serieuze zaak...
>
>  Hoeveel homo's (gedeeld door 2, uiteraard) zouden er jaarlijks trouwen
>  en hoeveel van hen stuiten daarbij op een 'weigerambtenaar' (hoe weet
>  men dat trouwens - loopt zo'n ambtenaar dan tijdens de trouwerij weg) ?
>  Hoeveel ambtenaren van de burgerlijke stand zouden er zijn ?

Gisteren lichtte de voorzitter van de COC, Frank huppeldepup, een tipje van deze sluiter op: hij zei dat in de gemeente Staphorst "maar liefst" 4 van die ambetenaren waren en in een andere gemeente (naam ff kwijt) wel 3. Kan je nagaan, wat een drama, VIER ambtenaren in de meest orthodox-christelijke gemeente van NL. Dan moet in een gewone gemeente het wel héél ernstig zijn: één, hooguit twee.
Het gaat dus nergens over. Het gaat om aandachttrekkerij en, sorry Fritz, relnichterij.
Het is fantastrisch dat iedereen dat vreselijke burgerlijke instituut mag binnegaan, dat iedereen, van homo tot hetero, en alles daartussenin, recpeties mag houden en quasi humoristische speerbeurtjes mag aanhoren in zweterige trouwezaaltjes in een hoek van het gemeente huis, maar een soort groot alarm tegen een handjevol "weigerambernaren"(over stigmatisering gesproken): waar zijn we in allahs naam mee bezig.....